Linksys WRT120N verbindingsprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dirk Willem

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2001
Berichten
156
Hallo Forum,

Allereerst alle technische info:
- Kabelaansluiting
- Windows7
- Firewall/Scanner Norton
- Modem van Ziggo
- Router Linksys WRT120N
- Sweex draadverbinding via electriciteitsnet in huis

Het probleem:
De laatste tijd verliest mijn pc regelmatig contact met de internetverbinding.
Ik heb de router gereset, de fabrieksinstellingen opnieuw ge�nstalleerd, en de hele boel opnieuw softwarematig ge�nstalleerd met de installatieCD.
Ook heb ik via de support-website van Linksys een geslaagde firmware update gedaan.
Het probleem is hiermee dus niet opgelost...; de verbinding verbreekt steeds weer..
Met mijn draadloze laptop kan ik wel via dezelfde router contact maken met internet en behouden.

Op de pc krijg ik de volgende meldingen:

1. Verbinding tussen uw toegangspunt, router of kabelmodem en internet is kapot.
2. De standaard gateway is niet beschikbaar.
en:
Gevonden problemen:

1. LAN-verbinding heeft geen geldige IP-configuratie.
2. De standaard gateway is niet bruikbaar.

Wie kan me helpen??

Groet,

Dirk Willem
 
Bedankt voor je reaktie!
Het modem is niet kapot maar ik ben er inmiddels achter dat de Sweex adapter/stekker (de connectie van mijn router naar het elektriciteitsnet)
hapert en dus kapot is.
Er kon dus geen constante stroom van internetdata naar het elektriciteitsnet gaan.
Vandaar dat ik wel wireless verbinding had maar niet via het stopkontakt...
In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken!

Gr.
Dirk Willem
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan