Linksys WRT160N met nieuwe CAIWAY instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

peterkoon

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 aug 2010
Ik heb een Linksys WRT160N draadloze router met een CAIWAY kabel internetverbinding. Met ingang van deze maand moeten de instellingen van de router gewijzigd worden van PPOE naar DHCP.
Als ik dit doe loopt het geheugen van de PC volledig vol als ik op internet wil en krijg ik geen verbinding. Zet ik de oude instellingen terug dan werkt het prima.
Mijn PC zit met een kabel op deze router en draait onder Vista. De laptop van mijn dochter draait onder XP en is draadloos aangesloten maar zij heeft dezelfde problemen dan.
Heeft iemand dezelfde ervaring hiermee en wat zou de oplossing kunnen zijn . De helpdesk van CAIWAY kon mij niet verder helpen.

Als je de instelling verzet in je router herstart je de computer dan wel.
dus echt uit en dan weer aan.

Hallo

Ik heb al een paar mensen gesproken die hetzelfde hadden met de nieuwe instellingen van Caiway..
Daar hielp het beste om na je nieuwe instellingen van de modem dus niet van je router de stroom een paar minuten
eraf te halen.
Misschien werkt het bij jou ook wel.

Gr, Rinus.

Ik heb dit alles geprobeerd. Ik krijg dan soms even toegang tot internet, maar als ik dan naar een andere site wil gaan krijg ik weer een melding dat er geen verbinding is.
Als ik vanuit Netwerkcentrum in Vista een diagnose doe, krijg ik de melding dat wellicht de DNS server niet bereikbaar is.

Ik heb op aanraden van de helpdesk van CAI de router gereset op de fabrieksinstellingen. Moest toen de router opnieuw configureren. Lukte eerst niet. Ik kon de router toen ook niet mee bereiken. Toen nog een keer geprobeerd en mijn netwerk een nieuwe naam gegeven en het lijkt nu te werken. Ik heb weer toegang tot internet met de instellingen die CAI voorschrijft.

Hartelijk dank in ieder geval voor de hulp.
Groeten,

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan