Linksys WRT54G DNS probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

JobNij

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2009
Een kennis van mij heeft problemen met zijn Linksys WRT54G router. Ik ben net bij hem langs geweest, en het probleem lijkt hem in de DNS te zitten. Ik kon wel verbinding maken met de router, maar hij stuurde me niet door naar het internet. Ik kon de router wel pingen. De router is aangesloten op een modem van Alice. Nu werkt het Internet niet meer, maar met de vorige modem (een sitecom) werkte alles goed. Het zit hem dus waarschijnlijk in de communicatie tussen de Alice modem en de router. Ik kwam erachter dat alle lampjes die moeten branden aan het branden waren, behalve het 'DNS' lampje. Daar heb ik beschikking over een vaste XP computer (dus met een kabeltje aan de modem/router) en laptops met Vista en Windows 7. Ik heb al veel dingen geprobeerd, maar tot nu toe heeft nog niets geholpen. De probleemoplosser in Windows Vista zegt ook dat het waarschijnlijk een DNS fout is.

Kan iemand mij helpen???
Alvast bedankt

Job

EDIT: het gaat om een linksys WRT54GL. En het is niet de router die nieuw is, maar de Alice modem. Met de sitecom modem werkte alles goed, maar nu, na een overstap naar Alice is het misgegaan. Ik heb dingen gehoord over een MAC-address, ik heb het MAC address van de vaste computer en de laptop beiden geprobeerd via 'clone pc's mac address' in het router menu, maar dat heeft allebei niet geholpen.

Laatst bewerkt:
hoi,

Zou je zou duidelijk mogelijk kunnen vertellen welke apparaten zijn aan gesloten vanaf modem tot de pc's.
en via wat de pc's internet proberen te bereiken?

Eerste wat je moet proberen is pingen naar iets op het internet:
Ping naar 209.85.227.104 (=het ip-adres van www.google.nl) en kijk of er respons komt. Is dat inderdaad het geval, dan werkt de routering via de Linksys en de Alice modem, en dan kan de volgende stap geprobeerd worden:
Stel als vaste DNS-servers in de ip-configuratie van de pc in:
208.67.222.222
208.67.220.220

en kijk of dat dan werkt. Dit zijn DNS servers van Opendns, en mogen door iedereen gebruikt worden.

Succes,

Tijs.

Zou je zou duidelijk mogelijk kunnen vertellen welke apparaten zijn aan gesloten vanaf modem tot de pc's.
en via wat de pc's internet proberen te bereiken?

Ik kan je op dit moment niet veel verder helpen, ik weet alleen dat het om twee laptops en één vaste computer gaat, een van de laptops is een acer (volgens mij). Ik zal morgen om meer specifieke gegevens vragen

(lees de EDIT bij mijn eerste post.)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan