Linksys WRT54G draadloos internet beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

glitch2

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2005
Ik heb een adsl speedtouch modem > aangesloten op een sitecom cable router > waarop mn linksys wrt54G is aangesloten

het lukt me alleen niet om het draadloos internet te beveiligen, wanneer ik dat doe kan ik geen verbinding meer maken met internet , ik voer de netwerksleutel in maar er word niet verbonden met het internet (hij blijft de stap netwerk adress verkrijgen herhalen)
ik heb verschillende beveilingstypen geprobeerd, wep, wpa, wpa personal , wpa2 personal enz.

als ik kijk bij netwerklocaties worden zowel de router als de wrt54G herkend,

en waarom zet je een router achter een router? heeft dat een doel?

uit nood, als ik de modem direct aansluit op de wrt54g (de 2de router in mijn verhaal) dan verbreekt de verbinding telkens zonder reden zowel bij de computers die met kabel aangesloten zijn als degene die draadloos zijn aangesloten (de nieuwste firmware downloaden heeft niet geholpen)

Stel de gateway eens in op 192.168.0.1! of in ieder geval vul de gateway ipnummer in van je router.

Twee routers is niet zo handig want je zal op 1 van de twee de DHCP server uit moeten zetten.

stel de gateway in op

op welke vraag is dat een antwoord , die van mij of van marg ?

Ik heb een speedtouch modem die is aangesloten op een linksys wrt54G
dit is een draadloze router met 4 poort switch,

1 computer is aangesloten met kabel aan de router en dan zijn er nog 2 laptops die het draadloze signaal oppikken

internet doet het alleen beveiligen gaat niet ,wpa, wpa2 , wep ik heb alles geprobeerd maar als ik dat instel kom ik er zelf niet meer in ook al typ ik de goeie netwerksleutel in, het verbinden komt niet verder dan netwerkadress verkrijgen (daarna krijg ik de melding niet verbonden)

kan iemand me helpen (ik heb overigens wel Mac-Filtering ingesteld dat schijnt te werken maar dat lijkt me niet afdoende)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan