Linksys WRT54G reset zichzelf

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikself

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2001
Hello! :)

Eerst even onze opstelling:

Router: Linksys WRT54G
Modem: Motorola SB5100E Surfboard Cable Modem
Verbinding: kabel (Chello Extreme)
Firewall: Zonealarm

Er zijn bedraad 3 computers aangesloten op de router. WLAN is ingeschakeld omdat er ook regelmatig iemand met een laptop voorbijkomt.

Probleem 1:
Minstens één keer per dag is er geen internet. Alle computers in huis krijgen in de systray te zien dat er geen internet is. Dit duurt een halve minuut en voila: er is weer internet. Dit kán natuurlijk aan de provider liggen en hiermee is nog te leven, mits het niet vaker gaat gebeuren.

Probleem 2:
Is iets specifieker. Als ik via Windows Live Messenger (laatste versie) naar m'n postvak wil (via het envelopje rechtsboven óf via rechtsklik op het icoontje in de systray) opent IE, de pagina zal worden geladen, maar m'n postvak wordt niet geopend. Dit komt omdat de router zich dan reset (ik zie dit ook gebeuren, omdat het ding naast de PC staat waar ik op dit moment ook het berichtje aan het inkloppen ben). De computer waarop dit zich voordoet draait op Vista Ultimate en hangt bedraad aan de router.
Het probleem doet zich niet altijd voor, zeg maar 1 op de 2 keer.

k weet t (nog) niet helemaal zeker, maar t lijkt erop dat die hele Live suite van Microsoft de boosdoener was!

Ik heb alles wat met Windows Live te maken had eraf geknikkerd, vervolgens een standalone msi installatiebestand van Windows Live Messenger 9 geïnstalleerd en k heb tot nu toe geen problemen meer gehad. :)

Probleem opgelost.

Het was een combinatie van oorzaken.

We hebben inmiddels een nieuwe router. Hoewel nog een enkele keer de hotmail-inboxpagina niet wil laden, lopen we er niet meer tegenaan dat de router gaat flippen. De oude router (Linksys WRT54G) ging zichzelf nl resetten mét het gevolg dat b.v. Firefox en Opera vastliepen.
Deze processen kon ik dan zelfs via de taskmanager niet meer killen. Gevolg was dat ik de computer uit en aan moest zetten.

Het niet kunnen beëindigen van processen in de taskmanager bleek ZoneAlarm als oorzaak te hebben. Al Googlend bleek dat bij veel mensen de combinatie ZoneAlarm-Vista dit soort problemen opleverde.
Dus heb ik ZA erafgehaald en het probleem was de wereld uit. Wel jammer, want ik vond (en vind) ZA nog steeds een zeer plezierig programma om mee te werken. Hoewel CheckPoint al geruime tijd op de hoogte is van het probleem is het nog steeds niet opgelost.

Op zoek naar een gratis firewall voor Vista bleek dat de keuze niet zo groot is. k heb Comodo even geprobeerd, maar die had ik er gauw weer af, omdat de machine niet meer vooruit te branden was.

Ik gebruik nu de gratis versie van Vista Firewall Control. Niet een echte firewall, maar een programmaatje wat als een soort overlay op Windows Firewall functioneert. Het werkt perfect. Alles wat naar binnen wil wordt al standaard door Windows Firewall tegengehouden, alles wat naar buiten wil gaat ook langs de Windows Firewall, maar wordt normaal gesproken doorgelaten. Vista Firewall Control detecteert dat er iets via Windows Firewall naar buiten wil en meldt dit via een popupje keurig netjes, waarbij ik de keuze heb of ik dit wel of niet wil en of ik dit voortaan zo wil houden.

Is echt een aanrader!

Download Vista Firewall Control

Laatst bewerkt:
Hallo Ikself,

Ik heb een soortgelijk probleem met exact de zelfde linksys router, alleen bij mij gebeurt het regelmatiger! Zou je eventueel even naar mijn thread willen kijken??? Staat bovenaan ergens...

Thnx!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan