Linksys WRT54G + Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

phobix

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2006
Ik heb sinds vandaag me gewone router en erachter de WRT54G van linksys die ik wilde gebruiken voor draadloos internet ik heb alles volgens de CD gedaan.. Via de draad heb ik wel internet op deze PC.. Alleen op mijn laptop krijg ik Verbinding dan is hij weer niet verbonden dan wel dan niet wel niet wel niet..

Me internet op me laptop gaat van aan naar uit en aan en uit..

Wat doe ik fout??

Beveiliging: WPA2/WPA

Wat je fout doet is dat je 2 routers gebruikt.
Deze hebben ook 2 dhcp servers.
Dat bijt elkaar.
je had eigenlijk een accesspoint moeten kopen.
Ach ja,eigenwijs is ook wijs.
Maar je moet van een router de dhcp server uitschakelen.

1) in de 2e router DHCP uitschakelen
2) de draad van de 1e naar de 2e router NIET in de WAN poort van de 2e router maar in een PC poort

1) in de 2e router DHCP uitschakelen
2) de draad van de 1e naar de 2e router NIET in de WAN poort van de 2e router maar in een PC poort

Maar dan ben je er nog niet want beide routers kunnen hetzelfde ip adres hebben.
Van een van de routers het ip adres veranderen.

Ik heb de kabel in nummer 1 zitten en niet in wan. Maar hoe schakel ik de DHCP uit dan van me 2de router van de linksys dan? Alvast bedankt

Nu heb ik het probleem dat ik niet meer in de linksys kan inloggen ik kom niet meer op de site van me linksys router weet iemand misschien het ip adres ervan?

192.168.1.1 = livebox bij mij
192.168.0.1 = Niks

Neem de Linksys in zijn geheel los van wat voor netwerk ook.
Geen netwerkkabels en 230VAC adapter aansluiten.
Druk eerst de RESET knop van de LINKSYS in en houdt deze ingedruk totdat je de 230VAC adapter hebt aangesloten.
Laat na het aansluiten van de 230VAC adapter de RESET knop los.
Er zal aan de voorkant een LED knipperen. Na enieg tijd zal deze constant gaan branden.
De LINKSYS heeft een fabrieks reset ondergaan, hierdoor zijn alle instelling af fabriek terug.
Sluit nu een LAN kabel op 1 van de poorten 1,2,3 of 4 aan.
De aangesloten PC of laptop ontvangt nu via deze kabel van uit de Linksys een IP adres.
Via IE 192.168.1.1 of 192.168.0.1 (kwestie van uitproberen) kom je in de router.

Zoek nu het uitschakelen van de DHCP server of stel een ander IPbereik in, bijvoorbeeld 192.168.2.xx.
Na een herstart van de Linksys is deze te benaderen via 192.168.2.XX
Sluit de nu Linksys via 1,2,3 of 4 (veelal 1) aan op de hoofd router.
De ander 3 aansluitingen en de wireless kunnen nu communiceren met de het netwerk of internet.
Wanneer de IP range van het wireless gelijk is aan het IP bereik van de hoofd router dan moet in de
Linksys het IP bereik worden aangepast bijvoorbeeld 192.168.3.xx.
Zo heb je verschillende IP bereiken en treden er geen conflicten op.

Laatst bewerkt:
ik ben er in gekomen in me router ik had DHCP uitgeschakeld.. maar ik had wel verbinding op me andere laptop ennuh alleen lokaal was het ik was verbonden kon in me router site komen maar verder niks wat doe ik fout?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan