linksys wrt54g

Status
Niet open voor verdere reacties.

ahmet1984

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2002
het lukt mij niet om deze linksys zodanig te configureren zodat ik deze kan aansluiten op het netwerk.

ik heb zelf een multi pc modem van Zyxel de 650HW. ik heb de wireless van linksys aangesloten maar ik weet niet hoe ik deze moet configureren. ik ben wel zover met het beveiligen, maar het lukt niet om op het internet te komen.

is er iemand of is er een uitgebreide handleiding hoe ik de internet via het draadloze circui kan gebruiken

alvast bedankt

Als je de cd van de router erin doet, wordt stap-voor-stap het zaakje goed geconfigureerd.

Geplaatst door Muurhond
Als je de cd van de router erin doet, wordt stap-voor-stap het zaakje goed geconfigureerd.

moet ik dit opvatten als een grap ofzo?

ik kan dit zelf ook wel bedenken, maar dat is het probleem niet. mijn dsl modem werkt alleen als ik het wireless apparaat aansluit heb ik geen internet verbinding. ik wil alleen weten hoe ik dit moet inschakelen ofzo. het beveiligen van de verbinding is mij gelukt nu alleen nog de internet aan de praat krijgen via het wireless gebeuren en ook internet via het lan van het wireless apparaat.

Ik denk niet dat het antwoord van Muurhond als grap bedoeld is.
Heb je er geen hanleiding bij gekregen? En op die CD staat waarschijnlijk ook wel de handleiding.

De Linksys is draadloze router ? En is de Zyxel ethernetmodem (dus modem en router) ?

Geplaatst door upsidaisy
De Linksys is draadloze router ? En is de Zyxel ethernetmodem (dus modem en router) ?

precies ik zal proberen om ff een foto van de opstelling te plaatsen.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door ahmet1984

wat je hier ziet is de dsl modem router en de wireless router. via een kabel is de wireless aangesloten op de modem. dit op aansluiting internet van wireles en aansluiting nr 1 van modem

Laatst bewerkt:
Het probleem zal het waarschijnlijk zitten in het feit dat je twee routers achter elkaar hebt staan.Je zou even moeten kijken of je de Linksys ook in kan stellen als Acces Point zodat je de routerfunctie hebt uitgezet.
Vervolgens zou je de Linksys dezelfde range qua ip nummer moeten geven als je Zyxel 650 anders kunnen ze niet met elkaar werken.
Het is gebruikelijk dit met netwerkkabel te doen en als bovenstaande werkt dan pas draadloos te gaan werken.(let vervolgens wel op de beveiliging !!)

Geplaatst door upsidaisy
let vervolgens wel op de beveiliging !!)

Ik heb dezelfde router en thuis alles bekabeld. Had dus zelf niets ingesteld op draadloos.
Kwam er onlang achter dat iemand uit de straat draadloos op mijn router aan het meeliften was.
Heb toch de beveiliging maar eens goed nagekeken

Let er dus op !

Geplaatst door upsidaisy
Het probleem zal het waarschijnlijk zitten in het feit dat je twee routers achter elkaar hebt staan.Je zou even moeten kijken of je de Linksys ook in kan stellen als Acces Point zodat je de routerfunctie hebt uitgezet.
Vervolgens zou je de Linksys dezelfde range qua ip nummer moeten geven als je Zyxel 650 anders kunnen ze niet met elkaar werken.
Het is gebruikelijk dit met netwerkkabel te doen en als bovenstaande werkt dan pas draadloos te gaan werken.(let vervolgens wel op de beveiliging !!)

bedoel je hiermee als gateway, ik kan namelijk kiezen als router of gateway?

Geplaatst door ahmet1984

bedoel je hiermee als gateway, ik kan namelijk kiezen als router of gateway?

bij info staat dat als er een andere router in het netwerk bevindt het aanbevolen is om het apparaat ook als router in te stellen, is dit juist?

Je zyxel vormt de gateway naar het internet dus zal je acces point een ip nummer moeten krijgen in de range van je zyxel.Linksys heeft volgens mij standaard een andere reeks.

Geplaatst door upsidaisy
Je zyxel vormt de gateway naar het internet dus zal je acces point een ip nummer moeten krijgen in de range van je zyxel.Linksys heeft volgens mij standaard een andere reeks.

kun je een voorbeeld geven?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan