linksys WRT54GC probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

robvanschaik

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2008
hallo allemaal,
jullie lijken mij pro's en ik ben net begonnen, maar toch ff een vraag: ik heb een WRT54GC van Lynksys gekocht en geprobeerd te installeren. Heb een pc aan de modem van upc hangen. Tijdens de installatie-cd kwam steeds de mededeling "unable to detect the internetconnection - check your cable connections" en toch heb ik op een laptop die draadloze verbinding uiteindelijk wel gekregen. Maar ONbeveiligd! De led (internet) op de router knippert ook snel.
Hoe moet ik de beveiliging aanpakken?

Laatst bewerkt:
ik heb van jou probleem een eigen vraag gemaakt.,
Het is niet netjes om bij een ander in zijn probleem binnen te vallen.
suc6 met je vraag verder.

olala...sorry puppie en bedankt!
enne mrmusic...hoe kom ik IN de router..??? via de installatie cd blijf ik steken op '"unable to detect the internetconnection - check your cable connections" en daarna is het afgelopen.

Met een draad aan de router verbinden, explorer openen op je pc en dan intikken:

192.168.1.1

hey, da's tof van je mrmusic, maarreh... ik krijg nu

server 192.168.1.1 op WRT54GC vereist een gebruikersnaam en wachtwoord.

Waarschuwing: deze server vraagt om uw gebruikersnaam en wachtwoord op een onveilige manier te verzenden (basisverificatie zonder beveiligde verbinding).

welke gebruikersnaam en wachtwoord??? die heb ik toch niet??

er is een standaard wachtwoord ingesteld, meestel als volgt bij LinkSys

Gebruikersnaam: gewoon leeg laten, niets intypen dus
Wachtwoord: admin

Vergeet niet in de router een eigen naam en wachtwoord aan te maken!

dank!

Ik zit erin. Maar jeminee.. da's nogal wat zeg en wel erg anders als in die link naar die stap-voor-stap uitleg.......!

als je me hierbij online gaat begeleiden dan wordt het nachtwerk..:-)

setup.....wireless......security........access restrictions

allemachtig, wat moet ik allemaal gaan invullen? de stap-voor-stap methode lijkt ERG anders!

Geloof mij, volg die link en het komt helemaal goed, echt!:thumb:

En kom je er echt niet uit, dan wil ik je met alle plezier stap-voor-stap begeleiden, alleen dat wordt dan wel morgen

da's ontiechelijk tof van je, maar ik begrijp niet waar die 2 meegeleverde cdroms dan voor nodig zijn...
En trouwens: dat routertje staat hier al de hele avond aan en dat is toch ONbeveiligd? gives me the creeps...

Ach, het zou wel heel toevallig zijn wanneer er precies nu iemand op je netwerk zou willen mee surfen.

In principe hoef je alleen in het tabblad wireless te zijn en daaronder dan weer in wireless security. De rest kun je voorlopig allemaal laten wat het is.

ok, bij mode bijv. kan ik kiezen uit G-only, B-only of mixed.
Wireless network name (SSID): ?
Dan het wireless channel? 6?
Wireless SSID broadcast? enabled?

??

ok, bij mode bijv. kan ik kiezen uit G-only, B-only of mixed.
Wireless network name (SSID): ?
Dan het wireless channel? 6?
Wireless SSID broadcast? enabled?

??

Laatste vraagje wat ik vanavond beantwoord, dan ben ik er morgen weer:thumb:

Mode: mixed
Wireless Network Name: mag je zelf verzinnen, geef je netwerk maar een leuke naam!
Wireless Channel: voorlopig maar even gewoon 6
Wireless SSID Broadcast voorlopig op: enabled

Hee da's tof, ik heb ook precies zo'n router die ik nog moet aansluiten.
Kan ik morgen meteen meekijken :thumb:

Ook op mijn hulp kun je rekenen. Ik slaap wel uit by the way! :)

Het aansluiten van een router tussen pc en modem, nadat je eerst de pc direct op de modem had werkt alsvolgt bij UPC en is (gedeeltelijk) afhankelijk van het merk kabelmodem dat je van UPC hebt.

Arris-modem:

Schakel PC's, router en modem uit (de stroom eraf dus ....)
1. nu éérst het modem weer aanzetten en even wachten tot deze geheel 'on-line' is
2. vervolgens de router aanzetten en opnieuw 'effe wachte ....'
3. tenslotte weer (een) pc('s) aan; liefst een bekabelde om te checken of je internet hebt.

Thomson-modem:
Schakel PC's en router uit.
1. reset de modem (achterop zit een 'gaatje' waarin je enige tijd met een pennetje moet 'prikken'; de stroom moet dus op de modem blijven). De lampjes op de modem gaan uit en vervolgens één voor één weer aan.
2. etc .... zie boven.

Voor het in gebruik nemen van de Linksys router heb je meestal (en zéker voor UPC) geen installatie-cd nodig.
Deze is bedoeld om op een ándere wijze internetverbinding te kunnen krijgen (accountname en password verplicht door provider), dan de relatief simpele manier die UPC hanteert.
Het kán zijn dat juist het gebruik van de installatie-cd 'roet in het eten' heeft gegooid.
Bijvoorbeeld DHCP uitgeschakeld, en een beveiligingssleutel ingesteld voordat je sowieso hebt kunnen controleren of je internet- en netwerkverbinding hebt.

Als bovenstaande methode niet gaat werken, adviseer ik het volgende:

- reset de router (ook weer een 'gaatje' etc ...; zie stap één bij modem hierboven)
- als de router opnieuw is opgestart, zet deze dan ook uit.

Met bovenstaande stappen worden de routerinstellingen weer - maagedelijk - weer zoals 'af fabriek' gezet.

- ga op de pc waar je de intallatie-cd van de router hebt gebruikt, terug naar een herstelpunt, voordat je de installatie-cd van de router hebt gebruikt.
- zet ook het apparaat waarop je de cd hebt gebruikt uit.
- nu weer de 'aanzetvolgorde' zoals hierboven beschreven

Pas nadat je hebt gecontroleerd of netwerk en internetconnectie werken ga je beveiligen:

http://www.vanveelen.eu/valijn/Draadloos netwerk beveiligen.htm
http://docweb.khk.be/KHK/TW_Peace-d...inksys WRT54G Wireless-G Broadband Router.pdf
Het type router bij de laatste is afwijkend, maar de setup-software op de router nagenoeg hetzelfde, dus de beveiligingsstappen kan je zondermeer gebruiken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan