Linksys WRT54GL router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Neppinda

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2010
Hallo
Ik zit met het probleem dat mijn router vast loopt als je een wireless encryptie wilt toevoegen. Zowel WEP WPA WPA2. Mijn IP adres van mijn router is dan niet meer te bereiken vanuit http://192.168.x.x
Wat ik dan moet doen is mijn router weer resetten maar bij de volgende keer als ik dat weer probeer krijg ik dezelfde melding.

in de adresbalk zie je dan dat hij een Apply.cgi start die dan veranderd in een wl_wpaTable.asp

Ik werk met de laatste firmupdate 4.30.7 dus ik weet niet hoe ik dit op kan lossen
Zou die stuk zijn?

Alvast bedankt

Ga die aanpassingen maar eens doen als je bedraad met de router verbonden bent (zet je draadloze netwerkkaart dan tijdelijk af).
Het is sowieso aan te raden om aanpassingen en firmware-updates etc. bedraad uit te voeren.

Verder natuurlijk ook even kijken naar de tip van mijn voorganger.

Succes,

Tijs.

Je moet je router sowieso bedraad benaderen als je deze functie (wireless acces web) niet aan hebt staan. Deze functie is standaard uit, dus kan je hem draadloos niet benaderen! Wireless Acces Web kan je vinden in de printscreen.

Bijlagen

• router.png
    router.png
    73,3 KB · Weergaven: 77
Laatst bewerkt:
Ikzelf zou Remote Management niet aanzetten, want hiermee kan vanaf Internet je router beheerd worden (als het configuratiewachtwoord het standaard configuratie-wachtwoord is of gemakkelijk te raden). Zo vaak zul je niet wijzigingen willen aanbrengen, en het is meer dan goed genoeg om dat vanaf je thuisnetwerk te doen.
Draadloos beheer alleen aanzetten als je draadloze netwerk goed beveiligd is (dus met WPA2 én met een lange (moeilijk te raden) beveiligingssleutel). Natuurlijk zul je ook het standaard beheerwachtwoord van je router ondertussen op een nieuwe zelfbedachte gezet moeten hebben, want anders geldt (min of meer) hetzelfde verhaal als over Remote Management.

De rest van de instructies van de voorganger komen overeen met wat ik al zei: Kijk of je er bedraad wel bij kunt.

Succes,

Tijs.

Ik heb nog een optie

Ik denk dat de modem en router in het zelfde ip-adres bereik ligt.
Morgen kom ik weer bij die persoon, dus dan ga ik dat even nakijken

Ik kan me nog herinneren dat ik dat daar de vorige keer ook heb gedaan.

De computer heeft een schone installatie dus daar ligt het denk niet aan.
En met de bedrading kan ik dan ook niet meer op mijn router.

Als ik de pc direct op de modem aansluit dan werkt alles goed.

Bedankt voor de reacties

Ja mensen ik heb het opgelost,
de modem zat op 192.168.1.254
en mijn router 193.168.1.1

nu zit de router in een andere ip range

De groeten Neppinda

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan