Hallo allemaal,
Vorige keren ben ik hier uitstekend geholpen met mijn problemen en ik hoop nu ook weer dat jullie kunnen meedenken met mijn volgende probleem. Afgelopen Donderdag 12 november is mijn Online ADSL verbinding opgeheven en is daarvoor een Ziggo kabel verbinding voor in de plaats gekomen. Dit is allemaal keurig door een monteur geïnstalleerd bij ons aan huis(nog gecontroleerd ben zelf ICT-er). Het modem werkt ook perfect als ik deze met een kabel rechtstreeks op een computer aansluit kan ik uren lang zonder problemen internetten. Hier zit mijn probleem dan ook niet.
Op het moment dat ik mijn router(Linksys WRT610N v1) aansluit begint de ellende. In eerste instantie was er niks aan de hand totdat ik merkte dat mijn internet verbinding wegvalt Ziggo maakt gebruik van automatische IP toewijzing via DHCP dus veel hoeft er niet geconfigureerd te worden binnen de router. Alles is op de juist wijze aangesloten ik heb hier in huis alles bekabeld en al mijn systemen binnen het netwerk die op de router aangesloten zijn hebben last van dit probleem. 2 systemen draaien op Windows XP en 1 systeem op Windows 7 allemaal legitiem. Wat ik tevens merk is dat als mijn inet verbinding wegvalt ik 9/10 keer ook de router niet meer kan benaderen via http://192.168.1.1 toch is het mij wel een enkele keer gelukt vervolgens krijg ik dit bij status te zien:
--------------------------------------------------------------------------------------
Connection Type: Automatic Configuration - DHCP
Internet IP Address:
Subnet Mask: off
Default Gateway: 0x7
DNS1:
DNS2:
DNS3:
MTU: 1500
DHCP Lease Time: 3 Days 16 Hour 20 Min 20 Sec
--------------------------------------------------------------------------------------
Connection Type: Automatic Configuration - DHCP
Internet IP Address: 0.0.0.0
Subnet Mask: 0.0.0.0
Default Gateway: 0.0.0.0
DNS1:
DNS2:
DNS3:
MTU: 1500
DHCP Lease Time:
--------------------------------------------------------------------------------------
De Firmware Version is: 1.00.03 B15 de router is pas 2 weken oud wat ik tevens ook vreemd vind is dat de router ook af en toe de gegevens reset als ik hem van het stroom afhaal dit was bij mijn vorige router(router/modem ADSL) niet het geval dit was de Linksys WAG325N.
Mijn ziggo modem is van het merk Arris en type TM702B in mijn router zelf is DHCP ingeschakelt met een range van 192.168.1.100 t/m 192.168.1.254 op het moment dat ik wel verbinding heb geeft de status sectie van mijn router de volgende gegevens:
--------------------------------------------------------------------------------------
Connection Type: Automatic Configuration - DHCP
Internet IP Address: 83.83.108.252
Subnet Mask: 255.255.252.0
Default Gateway: 83.83.108.1
DNS1: 212.54.40.25
DNS2: 212.54.35.25
DNS3:
MTU: 1500
DHCP Lease Time: 3 Days 16 Hour 4 Min 4 Sec
--------------------------------------------------------------------------------------
Heeft iemand nog suggesties? Ook al contact met Ziggo gehad maar volgens mij wisten de desbetreffende medewerkers(maliefst 3 gesproken) niet eens wat DHCP inhield en 1 medewerker kon niet eens nederlands verstaan dus dat schiet ook niet echt veel op. Ook al geprobeerd om mijn Mac adress te clonen in de router van mijn PC mocht verder ook niet baten.
Mocht er iemand zijn met suggesties wat ik nog zou kunnen proberen voordat ik mijn router terugbreng dan hoor ik dat graag!
Alvast bedankt,
Vorige keren ben ik hier uitstekend geholpen met mijn problemen en ik hoop nu ook weer dat jullie kunnen meedenken met mijn volgende probleem. Afgelopen Donderdag 12 november is mijn Online ADSL verbinding opgeheven en is daarvoor een Ziggo kabel verbinding voor in de plaats gekomen. Dit is allemaal keurig door een monteur geïnstalleerd bij ons aan huis(nog gecontroleerd ben zelf ICT-er). Het modem werkt ook perfect als ik deze met een kabel rechtstreeks op een computer aansluit kan ik uren lang zonder problemen internetten. Hier zit mijn probleem dan ook niet.
Op het moment dat ik mijn router(Linksys WRT610N v1) aansluit begint de ellende. In eerste instantie was er niks aan de hand totdat ik merkte dat mijn internet verbinding wegvalt Ziggo maakt gebruik van automatische IP toewijzing via DHCP dus veel hoeft er niet geconfigureerd te worden binnen de router. Alles is op de juist wijze aangesloten ik heb hier in huis alles bekabeld en al mijn systemen binnen het netwerk die op de router aangesloten zijn hebben last van dit probleem. 2 systemen draaien op Windows XP en 1 systeem op Windows 7 allemaal legitiem. Wat ik tevens merk is dat als mijn inet verbinding wegvalt ik 9/10 keer ook de router niet meer kan benaderen via http://192.168.1.1 toch is het mij wel een enkele keer gelukt vervolgens krijg ik dit bij status te zien:
--------------------------------------------------------------------------------------
Connection Type: Automatic Configuration - DHCP
Internet IP Address:
Subnet Mask: off
Default Gateway: 0x7
DNS1:
DNS2:
DNS3:
MTU: 1500
DHCP Lease Time: 3 Days 16 Hour 20 Min 20 Sec
--------------------------------------------------------------------------------------
Connection Type: Automatic Configuration - DHCP
Internet IP Address: 0.0.0.0
Subnet Mask: 0.0.0.0
Default Gateway: 0.0.0.0
DNS1:
DNS2:
DNS3:
MTU: 1500
DHCP Lease Time:
--------------------------------------------------------------------------------------
De Firmware Version is: 1.00.03 B15 de router is pas 2 weken oud wat ik tevens ook vreemd vind is dat de router ook af en toe de gegevens reset als ik hem van het stroom afhaal dit was bij mijn vorige router(router/modem ADSL) niet het geval dit was de Linksys WAG325N.
Mijn ziggo modem is van het merk Arris en type TM702B in mijn router zelf is DHCP ingeschakelt met een range van 192.168.1.100 t/m 192.168.1.254 op het moment dat ik wel verbinding heb geeft de status sectie van mijn router de volgende gegevens:
--------------------------------------------------------------------------------------
Connection Type: Automatic Configuration - DHCP
Internet IP Address: 83.83.108.252
Subnet Mask: 255.255.252.0
Default Gateway: 83.83.108.1
DNS1: 212.54.40.25
DNS2: 212.54.35.25
DNS3:
MTU: 1500
DHCP Lease Time: 3 Days 16 Hour 4 Min 4 Sec
--------------------------------------------------------------------------------------
Heeft iemand nog suggesties? Ook al contact met Ziggo gehad maar volgens mij wisten de desbetreffende medewerkers(maliefst 3 gesproken) niet eens wat DHCP inhield en 1 medewerker kon niet eens nederlands verstaan dus dat schiet ook niet echt veel op. Ook al geprobeerd om mijn Mac adress te clonen in de router van mijn PC mocht verder ook niet baten.
Mocht er iemand zijn met suggesties wat ik nog zou kunnen proberen voordat ik mijn router terugbreng dan hoor ik dat graag!
Alvast bedankt,