linksys WUSB54GC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Swiekvor

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2009
Ik heb daarstraks een Linksys WUSB54GC wireless-G usb adapter gekocht voor mijn computer. Ik heb de wizard doorlopen en nu komt het probleem. ik kan wel verbinding maken met mijn acces point, een D-link airplus g dwl-g700ap, maar geen verbinding met het internet.

kan iemand mij helpen?
dank

---------------------------------------------------
I rEjEcT tHe ReAlItY aNd SuBsTiTuTe My OwN.

1. Wie is je provider?
2. Heb je ADSL of Kabel-internet?
3. Welk merk + type apparaat heeft de provider je geleverd voor Internet-toegang?
4. Wat is het merk + type van het apparaat waar de accesspoint momenteel op is aangesloten?

We horen het wel.

Tijs.

provider: Telenet (België)
Kabel
Motorola SB4200 (modem)
accesspoint rechtstreeks op die modem aangesloten (geen router)

Ok, dus als ik de setup goed bekijk is het je bedoeling om (een van de 2) vaste ip-adressen via een accesspoint te laten toewijzen. Je had dan de melding moeten zien van "Automatisch ip-adres verkrijgen ...". Heb je die melding wel gehad?

Dan is nog de vraag of je draadloze netwerk wel (goed) beveiligd is? Voor hetzelfde geld heeft iemand anders via jouw accesspoint al draadloos toegang en heeft de jou toegewezen 2 publieke ip-adressen 'ingepikt'...

Daarnaast zou ik zeker even beide apparaten een tijdje uitzetten en dan weer aanzetten. Laat beide apparaten vrolijk 15 minuten of langer uitstaan, zet dan eerst de modem aan totdat daar alle relevante lampjes zijn gaan branden, en zet pas daarna de accesspoint aan.

Meer tips heb ik niet, hopelijk kom je ermee verder.

Tijs.

ik werk al een tijdje met het accesspoint en kon vroeger zonder problemen met de 2 computers op het internet. ik heb de usb adapter gekocht omdat mijn pc de ingeboude draadloze netwerkkaart niet meer herkende. het accesspoint heeft een WEP-beveiliging. ik zal eens proberen met af te zetten.

ik ga ook een router kopen, want ik zou graag mijn playstation 3 ook op internet aansluiten, dus hopen dat het daarmee opgelost is.

hartelijk bedankt.

Laatst bewerkt:
Voordeel van een (draadloze) router is dat je direct enkele mogelijke oorzaken van Internet-problemen kunt uitsluiten: Zodra je succesvol draadloos verbinding hebt krijg je een ip-adres van de router, dus kun je alvast het draadloze netwerkgedeelte uitsluiten van de (oorzaak van) Internetproblemen.
Met een accesspoint dat rechtstreeks aan de Internetmodem is aangesloten heb je dat voordeel niet en kan het zowel aan de accesspoint, de (instellingen van) je draadloze netwerkkaart liggen en/of problemen bij de provider liggen.

Ik verwacht dat je met een draadloze router beter je netwerk kunt beheren dan met alleen een accesspoint, dus de aankoop ervan lijkt me een goed idee.

Nog even over je huidige accesspoint: Je zegt dat je uitsluitend WEP-encryptie hebt ingesteld. Dat is binnen een paar minuten te kraken voor degene die daar belang bij denkt te hebben, en is dus geen goede beveiliging. [Natuurlijk is het uitzetten van de beveiliging ook geen goed idee, maar voor testen kan je het wel enkele minuten erop wagen.]
Zodra getest, kun je het niet omzetten naar WPA of WPA-2 beveiliging? Heb je dat goed ingesteld, dan is een 'kaap-actie' niet te veronderstellen.

Tijs.

ik zal op de router een wpa-2 beveiliging zetten

thx vr alles

het werkt nu

thx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan