linksys

Status
Niet open voor verdere reacties.

StijnHuy

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2008
linksys expander

Hoi,

Ik heb een linksys WRT54G2 router aangesloten de hoofdcomputer. Nu wil ik graag een expander (nm. linksys WRE54G) draadloos op de router aansluiten zodat ik op de tweede verdieping ook internet heb.

Met mijn vorige pc (windows xp) lukte dit allemaal.
Nu heb ik een laptop met vista en als ik de software van de expanderr wil installeren krijg ik telkens de foutmelding ' site survey'.
De expander kan dus de router niet vinden. Toch branden de lichtjes 'link' en 'activate'.

Manueel kan ik de router/expander ook niet instellen. Want daar is een wachtwoord en gebruikersnaam voor nodig. Ik heb al 'admin' en alle dergelijke combinaties die ik op het internet vond geprobeerd maar zonder resultaat.

Ip adres van router: 192.168.1.1
Ip adres van expander: 192.168.1.240

Subnetmasker is voor beide gelijk : 255.255.255.0

Ik heb beide ook al gereset maar ook dit was zonder resultaat!

Ik heb een heel sterk vermoeden dat het eerder aan mijn laptop ligt (aan vista) want op xp lukt het wel!

Iemand een idee?

Bedankt

Laatst bewerkt:
Het ligt dus aan vista. Op de 'uitgebreide' handleiding staat niet dat het compatibel is met vista. Er staat enkel 98, 2000 en XP op.

Kan ik iets doen om de expander compatibel te maken met vista?

Bedankt

In de handleiding staat op pagina 6 hoe je hem kunt resetten naar de fabrieksinstellingen en zo zou het standaard inlognaam en wachtwoord ook weer werken.

Mogelijk door hem te resetten werkt alles misschien wel. Als het ww niet werkt dan is dat ooit dus aangepast en mogelijk staan er verkeerdere instellingen.
http://www.linksys.com/servlet/Sate...1193768445656&ssbinary=true&lid=3764078138B05

Download ook eens de laaste versie van de Setup Wizzard. Misschien dat deze wel geschikt is voor Vista.
http://www.linksys.com/servlet/Sate...578138&pagename=Linksys/Common/VisitorWrapper

Dan rechts staat alles.

Kwam later dit topic nog tegen. Misschien staat daar nog info voor je in.
http://forums.linksys.com/linksys/b...xpanders&message.id=1755&query.id=79061#M1755

Laatst bewerkt:
En mocht dat allemaal niet baten, is een telefoontje naar de helpdesk van Linksys erg aan te bevelen.
Een van de beste helpdesks die ik ooit aan de lijn heb gehad.

hoi,

Ik had hem al eens volledig gereset zonder resultaat. Ik heb het weer gedaan, maar weer zonder resultaat.

Bedoel je dat ik een nieuwe firmware moet downloaden voor mijn expander? Zoja , dat programma kan ik niet openen..

Bedankt

Nee bedoelde niet de firmware maar de Setup Wizzard die daar ook staat. Mogelijk werkt die wel onder vista.

Je kunt ook proberen om 1x met rechtermuisknop op het icoon te klikken (waarmee je de Wizzard start) en kies voor Eigenschappen

Dan tabblad Compabiliteit en zet het vinkje aan bij Compabiliteitsmodus en kies voor Xp Service Pack2. Mogelijk dat hij dan wel wil opstarten.

Resetten. Houd je de reset knop wel minimaal 10 seconden ingedrukt. Doe het anders voor de zekerheid 15 seconden. Daarna moet je kunnen inloggen met

Inlognaam: niets invullen moet leeg blijven
Wachtwoord: admin

Als dat niet lukt dan is de reset niet goed gedaan.

Ja ik heb de expander al gereset terwijl hij in het stopcontact zat ( zeker 20 sec ingedrukt). Omdat dat nie werkte heb ik hem uit het stopcontact gehaald en zo gereset. Ook zonder resultaat.

Als ik op jou link setup wizard aanklik, moet ik de versie ingeven ( bij mij versie 3) en dan kan ik alleen een datasheet en een firmware downloaden.

Ik zal eens proberen of ik met de rechtermuisknop de compatibiliteit kan veranderen!

Alvast bedankt

Ok dat kon ik niet testen omdat ik niet wist welke versie je had.

Kun je nu wel inloggen ? Want dat zou dan moeten lukken na de reset.
Let ook op hoofdletter gebruik. Wachtwoord is in kleine letters.

en GEEN inlognaam invullen

Inloggen kan ik nog steeds niet ( als ik 'admin' intyp en op enter druk, komt de inlogkder er opnieuw op).
Druk ik bv bij gebruikersnaam een naam in en als wachtwoord admin, krijg ik een paars beeld met de tekst ' unauthorized '

De compatibiliteits bij eigenschappen van de setup staat standaard al op service pack 2.. Dus dat is het probleem ook niet!

Dan gaat er toch iets niet goed met de reset. Je vult admin wel in bij Wachtwoord en je laat de gebruikersnaam leeg ?

Sluit de expander eens tijdelijk via een draad aan je router aan. Mogelijk dat je dan wel kan inloggen via het popup scherm

Laatst bewerkt:
Met kabel heb ik ook geprobeerd en ook dit was zonder resultaat.
Bij mijn router lukt het ook niet.
Bij de expander geraak ik zelfs niet op de pagina, dan krijg ik zo'n scherm met de pagina kan niet gevonden worden.

Maar is de reset zo belangrijk want bij xp werkt het wel goed?

De reset is van belang als er instellingen niet goed zouden staan. Maar als je ondanks alles nog steeds goed kan werken met het XP systeem via de Extender dan zouden deze dus goed moeten zijn.Als moet je wel kunnen inloggen op de Extender via XP.

Kun je met het XP wel inloggen op de Extender ?

Dat je de pagina niet te zien krijgt duid erop dat de ip-range van de router anders is dan van de extender.

Je kunt dit controleren door eerst de XP pc (die doet het wel volgens jouw) direct te verbinden met de router. Daarna voer je op de PC uit

1. Start->uitvoeren-> type in: cmd en druk op enter
2. type in: md c:\test en druk op enter
3. Type nu in: ipconfig/all > c:\test\router.txt en druk op enter
4. Type in: Exit
5. Start Windows Verkenner
6. Ga naar de folder: Test
7. Open daar het text bestand router.txt
8. Kopieer de inhoud van dit bestand als een reactie met omschrijving van Router

Sluit nu de XP pc aan op de Extender met de kabel voor de zekerheid en herhaal bovenstaande stappen nogmaals. Maar pas de naam bij stap 2 router.txt aan naar extender.txt
Kopieer en plak ook deze gegevens weer in een aparte reactie hier met opmschijving Extender.

Plak beide uitslagen dus als een aparte reactie met omschrijving anders is het niet overzichtelijk.

Voor de zekerheid kun je de Firewall van Vista even resetten zodat we zeker weten dat daar geen problemen mee zijn

1. In het zoekvak van Vista boven de fraaie startknop vult je in: NETSH FIREWALL RESET
2 Je drukt vervolgens op de enterknop en de firewall is weer geheel gereset naar de beginconfiguratie. Je zult nu ook weer opnieuw bepaalde programma's toestemming moeten geven wanneer Vista daar om vraagt.

Als de Laptop het ook niet doet direct op de router dan is er dus echt iets goed fout met Vista. Dit zou direct moet werken.

Probeer na de reset van de Firewall eens het volgende terwijl je de PC tijdelijk direct met kabel aan de router verbindt. Pas als dat goed werkt kun je de Extender gaan proberen anders zoek je naar meerdere problemen tegelijk en dan komt er nooit een oplossing denk ik.

1. Start---> Uitvoeren-->type in: msconfig en druk op Enter
2. Kies daar voor Selectief Opstarten en zet alle vinkjes uit. Herstart de PC.
3. Je krijgt nu mogelijk een melding tijdens het starten. Die kun je wegklikken.
4. Test nu eens of het werkt.
5. Werkt het: dan start je Msconfg en zet je het eerste vinkje aan bij Selectief opstarten en herhaal je de stappen. Elke keer een vinkje aanzetten en weer opnieuw opstarten en testen. Ze pas al laatste test het vinkje aan bij Opstart Onderdelen. Als het hierdoor fout gaan dan lijkt mij dat de boosdoender vandaar als laatste aanzetten.

Werk dat niet dan kies je bij Msconfig weer voor de optie Normaal Opstarten en herstart je de PC. Dan werkt hij weer als daarvoor.

Vermeld even duidelijk de resultaten van de testen. Er zijn nu namelijk meerdere tips in 1 gegeven en dan is het prettig om even precies te weten wat het resultaat is van elke stap.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan