Linspire goed alternatief voor Win XP?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raj

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2004
Berichten
215
Is Linspire een goed alternatief voor Win XP? Is het gratis te downloaden? Is het compatibl met de meeste hardware en software? Graag julie ervaringen met dit systeem.
 
OK. Maar graag hoor ik wat de persoonlijke revaringen van gebruikers zijn.
 
kies liever Suse...

Ik heb zelf freespire 1.0.13 en Suse 10.1(OSS) uitgeprobeer persoonlijk vind ik Suse 10.1 fijner.
Wat ik niet fijn vondt aan Freespire en Linspire dus waarschijnlijk ook heeft:
-Ik kon geen WPA encryptie gebruiken voor mijn draadloos internet.
-De bootloader GRUB was oud en niet mooi, suse 10.1 had een mooiere nieuwere versie, die je makkerlijk kon aanpassen.
-Je moet een partitie van minimaal 4Gb hebben. Freespire wilde niet installeren op een paritie van 3,5GB.
-CNR werkte helemaal niet! De registratie lukte niet de code die ik per e-mail kreeg werkte steed maar niet om CNR aanmelding te activeren.
Dit zal wel niet het geval zijn bij Linspire, maar toch CNR is niet zo fijn als ik verwacht had.
-Er viel een stuk beeldscherm weg aan mijn rechterkant dat niet softwarematisch aan te passen is. Dus moest ik steeds de autotune knop op mijn beeldscherm gebruiken, hardwarematig dus. Maar dan was het beeldscherm weer verkeer als ik windows opstarten. In Suse had ik hier geen last van want je kunt met SaX2 je beeldscherm softwarematig goed zetten voor linux.
-Freespire voegde overal in het startmenu ook links naar nieuwe software toe (alleen die heb ik nooit gekregen want CNR werkte niet) met de naam "CNR more" en dat stoorde me. Dit was gelukkig wel uit te schakelen.
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk zijn alle distributies een goed alternatief. het enige wat daarvan afhangt is jou kennis/ bereidwilligheid tot uitzoeken en "prutsen" wat de meest ideale distributie voor je is

Linspire en bijvoorbeeld Xandros zijn 2 goede gebruiksvriendelijke distributies, maar... Niet gratis.

Het beste kun je m.i. Ubuntu nemen,
Is een complete distributie heeft een grote achterban aan gebruikers en ontwikkelaars. Daarnaast is het gebaseerd op Debian waar vandaan je ook je informatie kan halen (en als je het leuk vind na verloop vantijd makkelijk nnaar kan overstappen) en het beste... het is wel gratis.

(dit verhaal doet niet af aan mijn voorganger die Suse adviseerd wat ook een gedegen en grote distributie is)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan