• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lint tab volgorde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jos the Boss

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2010
Hallo,

Ik heb meerdere bestanden waar ik bij het opstarten een extra tab in het lint laat verschijnen. Dit heb ik gedaan met Custom UI Editor For Microsoft Office. Nu ben ik op zoek naar de mogelijkheid om bij het openen van een bestand met zo'n extra TAB direct in het lint ook met deze tab in beeld te starten. In het voorbeeld gaat het om de tab Planning en de daarbij behorende icoontjes naar de macro's
Weet iemand of dit mogelijk is en zo ja hoe kan ik dit voor elkaar krijgen.

Bij voorbaat dank

Menu.JPG

Maak er een invoegtoepassing van (.xlam). Deze voeg je per gebruiker eenmalig aan Excel toe. Dat kan ook via een registersleutel zodat gebruikers dat niet zelf hoeven te doen.

Laatst bewerkt:
Maak er een invoegtoepassing van (.xlam). Deze voeg je per gebruiker eenmalig aan Excel toe. Dat kan ook via een registersleutel zodat gebruikers dat niet zelf hoeven te doen.

Dank je wel voor je reactie Edmoor. Ik heb me nog nooit verdiept in .xlam, dit ga ik eerst doen als ik dan nog vragen heb dan meldt ik me weer.

Het voordeel vind ik is dat je die .xlam op een centrale plek kan zetten waar alle gebruikers deze vandaan aan Excel toe kunnen voegen. Bij een wijziging of aanvulling van de .xlam hoef je deze dan alleen maar op die plek te vervangen en geldt het direct voor alle gebruikers na een herstart van Excel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan