• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lint verwijderen en wachtwoord plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vicente

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2011
Ik ben op zoek naar een code waarbij het lint verdwijnt en bij een bepaalde sneltoets er een wachtwoord in gevuld moet worden om dit ongedaan te maken. Bij het bestand door sturen moet dit behouden blijven. Zodat we er zelf wel in kunnen, maar de klanten niet. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, ik heb er namelijk niet zoveel verstand van!

Moeten die klanten nog iets met dat bestand doen? Maak er anders een pdf van.

Deze code voor je gevonden:
Code:
Sub HideRibbon() 
  Application.ExecuteExcel4Macro "SHOW.TOOLBAR(""Ribbon"",False)" 
End Sub

ik heb er namelijk niet zoveel verstand van!
Ik vraag me af of dit niet te hoog gegrepen is.

Laatst bewerkt:
ja, bepaalde cellen kunnen ze zelf invullen, de bedoeling was om de rest af te sluiten. Maar ze mogen ook niets aan het lint kunnen doen, vandaar het wachtwoord.

Het lijkt me handiger als je een voorbeeld maakt waarin je aangeeft wat je wilt.

ik heb momenteel geen voorbeeldje maar ik zal het zo goed mogelijk uit proberen te leggen. klanten krijgen een bestand opgestuurd. in dat bestand staan oranje cellen, deze cellen kunnen ze zelf invoeren. Dat zou kunnen gaan om de hoeveelheid dat ze willen kopen. dan ontstaan er grafieken waaruit blijkt hoeveel het scheelt om bij ons te kopen ipv de concurrent. ik kan zelf de cellen op slot zetten die op slot moeten. maar het lukt mij niet om het lint weg te krijgen en vervolgens door te sturen. als het bestand door de ontvanger geopend wordt. staat het lint er weer. Dat wil ik dus zo beveiligen door een wachtwoord. omdat klanten er alsnog bij kunnen door sneltoets ALT F11. Het is dus de bedoeling dat alleen mensen in kunnen komen die het wachtwoord weten. waardoor ze niet de rest van het bestand aan kunnen passen

Dag Vincente,

Dat werkt alleen als je klanten de macro's ingeschakeld hebben.
Je moet er voor zorgen dat als er iets misgaat alle instellingen die je hebt verandert terug gezet worden. Denk er eerst goed overna voordat je instellingen van gebruikers middels je bestand gaat wijzigen.

Als ik zo'n bestand van een leverancier zou krijgen dat instellingen in mijn excel gaat veranderen ga ik naar een andere leverancier.

Niels

Dat klopt maar het staat ook een stuk mooier en verzorgder. is er helemaal geen mogelijkheid om dat voor elkaar te krijgen? zouden de klanten de macro zelf in moeten schakelen om dit voor elkaar te krijgen?
dankjullie wel in ieder geval!!

Dag Vincente,

Ja die moeten ze zelf inschakelen, als klanten "macro's niet toestaan" hebben ingeschakeld kun je niks meer met je macro's.

Het is leuk dat je het er mooier uit wilt laten zien maar ga niet klooien met de instellingen van iemand anders zijn computer. Dit geeft geheid problemen.
Mischien is het dan wel beter om een programma te maken dat excel niet nodig heeft.

PS als je het er mooier uit wilt laten zien zoek dan eens op "userform" dan hoef je niks te verbergen.
Verder heeft een wachtwoord in excel geen enkele waarde, een beetje deskundige heeft dat wachtwoord er binnen 30 sec vanaf.

Niels

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan