Linux als besturingssysteem

• Onderwerp starter Onderwerp starter Linto
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Linto

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2003
Ik zou linux graag als enige besturingssysteem willen. Nu heb ik nog windows XP en ik werk momenteel nog met visual studio en dreamweaver en flash MX.
Draaien deze programma's ook onder linux?

Je kunt Windowsprogramma's niet onder Linux draaien. Linux werkt heel anders dan Windows. Er zijn wel emulators voor (wine) maar daar werkt niet elk programma mee. In een keer overstappen raad ik je dan ook af. Ik zou Linux als tweede besturingssysteem installeren en het eerst onder de knie krijgen.

Ik heb mandrake linux al een tijd als tweede besturingssysteem gedraaid naast windows, en ben er tevreden van. Ik heb nu Redhat 9.0 en zou helemaal met een schone lei willen beginnen (alles formateren) en Redhat als enig besturingssysteem willen. Ik weet dat er wine is, maar ik was dus niet zeker of die alle windowsprogramma's aankon, vandaar een beetje mijn vraag. Best toch een dual boot houden dan. Of zijn er goede varianten (vooral voor dreamweaver en flash) op linux?

je zou windows in VM-ware for Linux kunnen laten draaien... Maar dat zal niet lekker soepel draaien dan...

mja, dat is niet helemaal de bedoeling dus. De enige oplossing is experimenteren en zoeken denk ik

Windows XP met vmware en daar Linux in draaien

Neem gewoon windows XP met VMWARE en draai dan Linxu in VMWARE. Dat draait super en kun je rustig prusten en er mee spelen, zonder dat je constant bezig hoeft te zijn om je hele pc opnieuw te onfigureren.
Gewoon een basisinstall in vmware, dan vmware stoppen en een zip maken van de basisinstall.
Gaat het mis dan gewoon opnieuw beginnen.

Trouwens moet ik eerlijk zeggen Linux hoort niet thuis op de desktop, het is een echt serverbesturingsysteem.

Ik draai thuis op mijn servers Red Hat 8 en 9 zonder X.

Heb thuis op mijn XP desktop vmware draaien, waar ik ook een Linxu server heb draaien voor testen evenals een clsuter in Windows.

Kan ik rustig testen en ermee spelen en daarna pas echt installeren.

Gisteren Samba3 met AD van Windows aan de praat gekregen.

Gr. Rob

"Trouwens moet ik eerlijk zeggen Linux hoort niet thuis op de desktop, het is een echt serverbesturingsysteem."

Hoe kom je daarbij ?
Ik gebruik Linux (gentoo) als mijn destop.
Bevalt prima!
Als je daarover een andere menig hebt best , maar zeg dat er dan bij.

Johan.

ik geef gewoon mijn mening

Ik geef gewoon mijn visie en mening over Linux op de desktop.

Misschien leuk voor thuis, maar in het zakenleven zie ik nergens Linxu op de desktop. Zeker niet bij grote bedrijven zoals banken enz.

Op serverlevel misschien wel, maar op de desktops zeker niet.

Trouwens Linux zal ook zeker niet de vervanger worden voor IWndows maar voor Unix varianten zoals AIX, HP-uX en SUN.

Gr. Rob

Dat ben ik dus niet met je eens ;)
Ga maar een naar China of India , of dichterbij naar München die binnenkort ook op Linux (suse) overschakeld.
MS is (te) duur aan het worden en niet voldoende stabiel voor het bedrijfsleven meer.
Affijn , ieder zijn mening .

Johan

Laatst bewerkt:
je leest teveel en doet te weinig

Naar mijn idee lees je teveel en doe je er te weinig mee.

Doe je in het bedrijsleven ook echt wat met Linux.
Bedenk je oplossingen om de business te supporten en het meeste eruit te krijgen, niet thuis hobbyen bedoel ik.

Ik weet echt wel waar ik over praat, maar die fanataci heb ik een beetje een hekel aan.

Maar goed als jij denkt dat je het zo goed weet, mijn best.

Gr. Rob

Heb een tijdje mandrake 9.1 gebruikt, maar het viel wat tegen. Internet liep een heel pak trager dan windows en is zelfs een paar keer vastgelopen (ja je leest het goed). Ook mijn vriendin kon er niet mee lachen (alles-moet-werken-bij-een-klik-type :D)
Ben terug overgestapt naar windows 2000 pro en daar houd ik het nu wel ff bij :)
Binnen een paar maanden krijg ik een cursus linux en unix bij mijn opleiding netwerkbeheer, hopelijk kan ik er dan beter aan uit....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan