Linux boot niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mosseljongen

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2009
Berichten
5
Hallo,
Ik heb al jaren linux op mijn pc, en werkt altijd goed. Ik heb geen gekke dingen zoals RAID ingesteld, maar nadat ik laatst een hardeschrijf eruit trok, werkte het niet meer.
Hij deed zijn post goed, hij kwam door het bios heen. en vervolgens kwam er een knipperend streepje. Dus ik die disk er weer in stoppen, maar toen boete hij nog steeds niet.
ik besloot om fedora 11 opnieuw te installeren, van dvd boten was geen enkel probleem. de installatie zag alle hardeschrijven, en ik installeerde, na de installie deed ik een reboot, en haalde de dvd eruit, om te verkomen dat hij van de dvd boot. Maar weer het zelfde resultaat: een streepje wat een paar uur lang knippert, en wacht totdat je je pc uit zet.

Ik besloot om fedora te herstellen, met de dvd maar daar kwam uit dat fedora gewoon nog intact was.
ik heb alles geprobeert van bios flashen, tot hem uit het raam gooien :p (dat laatste dan niet)
Ik heb denk dan ook dat het probleem niet in de hardeschrijven zit, omdat die nog intact zit. maar wat is het probleem dan wel? en misschien nog belangrijker hoe los ik dit op?

De goede tip krijgt 20 euro!
 
alle hdd worden gezien, en als ik boot met een live cd om te kijken of er iets beschadigt is, is er niks beschadigt, dus ook grub doet het gewoon. Het probleem zit nog voor grub. Grub wordt namelijk helemaal niet geladen...
 
Ik heb een live cd al geprobeerd, alle software en grub is intact... Daar ligt het dus niet aan! Het probleem zit op een lager niveau.
 
doe je nu alsof je stom bent, of ben je echt zo stom? :p misschien moet je eerst het probleem lezen voordat je met oplossingen komt...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan