Linux boot zonder monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

ninehundred

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2006
Hallo,

Ik heb momenteel een server staan met Linux Fedora geïnstalleerd.
Nou wil ik booten zonder monitor, alleen dan start hij niet goed op.

Ik heb al verschillende opties geprobeerd in de Bios, maar ik kan niet de juiste oplossing vinden.

Iemand een oplossing hiervoor? (en zonder allemaal kabeltjes met elkaar te hoeven verbinden a.u.b :D)

Alvast bedeankt! :thumb:

Wat gaat er dan mis met het booten zonder monitor?

(oftewel, opstarten zonder monitor totdat de machine niets meer doet en daarna monitor aankoppelen voor foutmeldingen)

of in de logs kijken wat er misgaat tijdens het bootproces

hmm..

opstarten en vervolgens de monitor aansluiten werkt niet.. de monitor krijgt dan geen beeld.
in het boot log staat ook niets:confused:

Bij mijn weten moet je (als je hem boot) altijd je gebruikersaccount invoeren.
Draai hier ook Linux, maar zou niet weten hoe ik hem aan de praat moet krijgen zonder beeldscherm.

Wellicht booten met scherm, en daarna het scherm er vanaf.

Bij mijn weten moet je (als je hem boot) altijd je gebruikersaccount invoeren.
Draai hier ook Linux, maar zou niet weten hoe ik hem aan de praat moet krijgen zonder beeldscherm.

Wellicht booten met scherm, en daarna het scherm er vanaf.

ja, maar dan zou ik dus bij elke reboot het scherm weer aan moeten sluiten en weer los koppelen..
nu kan het nog, maar het is de bedoeling dat die (wanneer alles werkt) ergens anders komt te staan, waar geen monitor in de buurt is.

hoe merk je dan dat het niet goed gaat?

@coenraad: je hoeft geen account in te gevenals je dat niet wil.
Op een server heb je over het algemeen alles als service (of met cron) lopen en voor beheer kun je prima met SSH een remote actie uitvoeren :)

@Ellassar, bedankt voor de tip.
Ben niet zo'n " expert" in Linux.
Jaren geleden veel met Suse gedaan, maar de kennis is me een beetje achter in mijn " geheugen" gaan staan.

ja normaal (met monitor) laat ik hem opstarten en kan ik (zonder iets aan te klikken o.i.d) via een andere pc SSH en VNC opstarten.. maar zonder scherm werkt dat niet, en ik kan niet goed zien waardoor dat komt..

is het mogelijk dat het komt omdat die dan geen schermresolutie kan bepalen?

Wat zie je terug in /var/log/syslog? Zie je dan helemaal niets wat er op lijkt dat hij een poging heeft gedaan om op te starten? In dat geval moet je het in de bios zoeken, die probeert dan een beeldscherm te detecteren ofzo.

Kun je in de bios niet instellen dat hij door moet gaan bij een fout?

Wat zie je terug in /var/log/syslog? Zie je dan helemaal niets wat er op lijkt dat hij een poging heeft gedaan om op te starten? In dat geval moet je het in de bios zoeken, die probeert dan een beeldscherm te detecteren ofzo.

Kun je in de bios niet instellen dat hij door moet gaan bij een fout?

sorry voor de late reactie.. feestdagen he :rolleyes:

maar de syslog bestaat niet, of iig niet in die map.. en ik kan hem ook nergens vinden.
ter info: ik gebruik Linux Fedora

Ik werk eigenlijk alleen met Debian en ging er vanuit dat het een standaard iets was.
/var/log/messages heb je wel?

ja die heb ik wel, alleen deze kan ik niet openen: 'het bestand heeft een onbekend bestandstype' (alleen dan in slecht nederlands:confused:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan