Linux booten van CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

CypherX

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2005
Hoi,

ik had een tijdje een Linux versie die je kon booten van CD. ik weet niet meer precies hoe die heet.

Je kon er allemaal plugins voor downloaden en die op je CD zetten. Het is geen knoppix.

wie o wie weet hoe deze linux dist. heet?

Grt,
Martin :thumb:

bedankt jongens, ik ga suse even proberen. Welke linux dist. is het beste om als web / file / ftp server te dienen?

grt

Suse bij mijn weten, vraag me wel niet hoe... Wel zorgen dat je de pakketen van de servers hebt!!

Hmm dat is moeilijk te zeggen, er zijn distro's waar je gemakkelijk een server mee kan opstellen zoals suse.
En je hebt distributies waar dit moeilijker gaat maar die wel een stabieler zijn zoals debian

Jep, maar als je (goed beveiligde) servers wilt kan je waarschijnlijk beter wegkomen met (een koopversie van) Red Hat - linux, versie, verschild van dag tot dag :)
Ter info: Red hat linux (enterprise) is betalend. Om fouten hierin te vermijden is de "test versie" van red hat Fedora Core waar mee je een eind weg komt, gratis is, maar wel veel updates voor binnen komen...
Als ze dat bij microsoft nu ook eens deden :D :rolleyes:

Ik zou geen linux versie kopen hoor, ze zijn daarom niet stabiler of veiliger, het grote voordeel van kopen is dat je support krijgt.
Suse is toch veel beter als redhat naar mijn mening hoor. Het is wat logischer opgebouwd voor de beginner.
Suse professional kan je perfect gebruiken zonder geld te betalen.
Elke distro heeft wel een test versie kijk maar eens naar debian
stable, testing, unstable en experimantal, (Ik draai testing en soms unstable, de software van stable is zo oud ze hebben zoveel tijd nodig om het uit te testen, maar is bijgevolg wel heel stabiel ik draai het op mijn server.
Ubuntu is bijvoorbeeld gebasseerd op debian unstable.

lamp zei:
Ik zou geen linux versie kopen hoor, ze zijn daarom niet stabiler of veiliger, het grote voordeel van kopen is dat je support krijgt.
Suse is toch veel beter als redhat naar mijn mening hoor. Het is wat logischer opgebouwd voor de beginner.
Suse professional kan je perfect gebruiken zonder geld te betalen.
Elke distro heeft wel een test versie kijk maar eens naar debian
stable, testing, unstable en experimantal, (Ik draai testing en soms unstable, de software van stable is zo oud ze hebben zoveel tijd nodig om het uit te testen, maar is bijgevolg wel heel stabiel ik draai het op mijn server.
Ubuntu is bijvoorbeeld gebasseerd op debian unstable.
suse 10.0 is betalend (ik heb hem toch moeten kopen)
Hij vroeg welke beter was voor servers, niet voor beginners ;)

Als extra documentatie wil hebben buiten de docs die al inbegrepen zijn moet je betalen.
Als je support wil hebben moet je betalen.
Als je suse professional wil gebruiken moet je niet betalen. Je kan een evoluation versie downloaden maar deze blijft werken.
http://www.opensuse.org/Download
"The evaluation edition is not time limited. It does install to the hard disk"
en anders kan je nog altijd voor opensuse gaan
OSS = Open Source Software only. No Adobe Reader, Macromedia Flash Player etc. You can of course install such non-OSS separately from FTP or downloads. Check the complete list here (http://www.novell.com/coolsolutions/tip/16015.html).
opensuse is eigenlijk gewoon suse met alleen maar open source software.

Maar het is natuurlijk wel schoon dat jij een versie koop :) Steun linux !!

Btw als je vraagt welke distro het beste is voor servers dan ben je ook onrechtstreeks een beginner.
Web ftp etc is gemakkelijk hoor dit doe ik gewoon met debian. Maar voor een beginner gaat dit beter gaan met suse of een andere easy to install distro.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan