Linux Commando's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaber

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2004
Hallo iedereen,

Wie kent er een site. Of heeft een PDF bestand. OF document waar alle betekenisen van Linux commando's op worden uitgelegd. Ik heb de hele tijd zitten googlen. Maar telkens kom ik sites tegen waar maar gedeeltelijk of de commando's op staan die ik niet nodig heb....Hier is het lijstje met commando's waar ik de betekenis van moeten hebben.

Inloggen
Look
Lpr
Is
Ismod
Mkdir
Mkfs
More
Mount
Mv
Passwd
Ps
Pwd
Reboot
Rm
Rmmod
Route
Rpm
Shutdown
Su
Sudo
Tar
Umask
Unmount
Unalias
Uname
Users
Useradd
Userdel
Usermod
W
Wail
Whatis
Wehereis
Which
Who
Whoami
Write
zip

Alvast bedankt mensen.! ;)

Dankjewel...Daar moet het mee lukken ;)

Zo niet dan laat ik van me horen..:D

Display output one screen at a time

Hoe zeg ik dit in het Nederlands..?:confused:

ruw vertaalt: "scherm uitgang één scherm per keer" beetje rare zin

Zo had ik het ook te zien kunne krijgen op een vertaalmachine. Maar ik bedoel hoe zeg je dit in normale NL ?

lijkt me weeral een schoolopdracht ...
Maarja voor sommige mensen is dit natuurlijk moeilijk.
9/10 van die commando's vind je echt gewoon door even te googlen hoor. Dat is meschien je opdracht dat eens zelfstandig gaan zoeken. Om linux te leren moet je soms documentatie lezen en dan moet je leren hoe en waar je deze kan vinden...

lijkt me weeral een schoolopdracht ...
Maarja voor sommige mensen is dit natuurlijk moeilijk.
9/10 van die commando's vind je echt gewoon door even te googlen hoor. Dat is meschien je opdracht dat eens zelfstandig gaan zoeken. Om linux te leren moet je soms documentatie lezen en dan moet je leren hoe en waar je deze kan vinden...

HEt is ook een schoolopdracht :) Sorry dat ik dat er niet bij heb vermeld. Maar ik ben intussen op deze site gestuit.
http://www.linuxcommand.org/superman_pages.php

Daar staan alle maar dan ook alles commando's van linux op. Alleen wel in het engels maar dat geeft niet.

Toch bedankt voor jullie hulp allemaal he :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan