Linux deinstalleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

hajo1000

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2002
Ik wil weer van me linux mandrake 8.2 af.
Maar ik krijg het niet weg.

Ik heb een windows 98 cd'tje erin gedaan en toen zitten kloten met fdisk om wat partieties te verwijderen.
Maar dat lukt niet echt

In het systeem zit een harde schrijf van 1,2 gb.
Ik heb in fdisk alleen een fat 32 partitie van 1 gb kunnen maken.
Als ik de computer aanzet krijg ik ook weer gewoon mandrake te zien. en kan ik die opstarten.
Ik kan in dos ook gewoon de C schijf bereiken. Maar dus maar met 1gb hard disk.

Ook geeft fdisk een error aan aan schrijf 2 ofzo.... terwijl ik maar 1 harddisk heb.
en ik kan geen patitie's meer verwijderen in fdisk....:S
als ik probeer een ext partitie te verwijderen zegt hij dat die niet verwijderd kan worden omdat er een logisch station is. en als ik dan naar logisch station verwijderen ga zegt hij dat er geen logische stationen zijn.
Als ik in fdisk naar schijf 2 (die er niet is)
en als ik dan create a primary partition doe dan krijgt fdisk een error en sluit automatisch af.

wie o wie kan met hiermee helpen?

hoi hoi,

doe een win 98 opstart diskette erin.
start de win 98 setup en formateer doormiddel van de setup. bij mij werkte dit zo, beetje omslachtig maar toch

groeten knackje

al geprobeert maar er blijft een partition van 220mb over.
maar ik ga wel nu ff win98SE installeren en dan partiton magic 7 installeren en dan proberen ze zo weg te halen als niemand met een betere oplossing komt...

Fdisk zou een 'non-dos' partitie moeten zien. Ik weet alleen niet precies waar je dat kan vinden.

Als dat niet lukt zou je kunnen proberen of je met fdisk van linux de linux partitie(s) kan verwijderen.

Ff een opmerking

fdisk kan geen linux partities lezen.

maar omgekeerd kan wel. Linux programma;s kunnen vaak wel windows/ dos partities lezen

groeten knackje

P.s die 220 mb kan je gewoon bij je andere partitie voegen met partitie magic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan