Linux distri op labtop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sorry, maar hij doet niets.....krijg het niet voor elkaar, geeft bij het zoeken naar die sourceforge pagina een 404 error

Sorry Lamp, misschien ontzettend dom maar ik vat het gewoon niet, dat eurokwartje wil niet vallen

krijg het niet voor elkaar....laat maar....als ik het niet kan begrijpen ben ik het ook niet waard ermee te werken...

Bedankt voor je hulp.

:(

ik zet er wel weer een xp versie op...hoef ik me niet te ergeren, die weet ik goed te doorgronden....Linux is gewoon te hoog gegrepen voor me. Met alle goede bedoelingen van de makers maar ik zou als ik hun was proberen het wat makkelijker te maken voor de beginners, toch de doelgroep van unbuntu, toch?

Ik heb gehoord dat bijna al deze problemen zijn opgelost in linspire maar hier is natuurlijk geen gratis versie van beschikbaar. linspire vroeger lindows wil een distro maken speciaal voor de mensen die overstappen van windows naar linux.
Ik vind ubuntu eigenlijk heel simpel, maar het probleem komt als je dus iets meer nodig hebt in jouw geval een wirelles kaartje.
Meschien komen de hardware fabrikanten nog wel tot inzicht en gaan ze actief meewerken met hun hardware drivers in de linux kernel te krijgen.

je heb dus gewoon de file naar de verkeerde plaats gedownload :)
want als je je terminal opent werk je namelijk in /home/username/

Maar ik kan toch helemaal niets manipuleren, ik bedoel, als ik download vanuit sourceforge met firefox dan kan ik kiezen uit openen met....en op harde schijf zetten....en dan komt ie dus automatisch op het buroblad

ik heb het downloaden in Firefox aangepast zodat ik naar een willekeurige map kan downloaden...maar waarnaartoe dan?
Persoonlijk? Buroblad? Bestandsysteem?

dan doe je maar in terminal nog eens dit commando
cd Desktop
maar als je het echt moe begint te worden hoef je niet hoor het is zelfs niet zeker of het gaat werken.
je moet btw ook nog sudo apt-get install build-essential doen
anders gaat make niet zeggen :)

Sorry Lamp, ik snap het gewoon niet....het is echt allemaal acabadabra voor me....

Ik kom iets verder...maar ik krijg een password in te vullen....maar wat voor password?

ik even iets uitleggen apt is het programma dat voor het installeren van software zorgt. Het word altijd in de achtergrond gebruikt als iets word geinstalleerd of geupgrade. Maar je kan het natuurlijk ook direct gebruiken.
met sudo apt-get install build-essentials zeg je tegen apt om het build-essentials te installeren.
build essentials is nodig omdat ndiswrapper geleverd word in broncode (dus programmeer code)
dus er moet nog een programma van gemaakt worden.

gewoon het enige wachtwoord dat je ooit hebt ingegeven.
heb je tijdens de installatie geen wachtwoord ingegeven druk dan op enter.

Neen, niks lukt....ik stop ermee, ik heb net een nieuwe computer, ben in staat om em het raam uit te flikkeren
:evil:

neen, t word helemaal niks.....ik sluit af en stop er mee
Begin een hekel te krijgen aan die mombutu...en linux. Niet te begrijpen dat die jongens het niet makkelijker kunnen maken als ze toch met deze distri beginners over willen halen....

Kan ik niet gewoon de drivers van de cd impleteren?
Die heb ik er in gedaan en staan in een map, dat is toch veel makkelijker dan dat geklooi als waar ik nu mee bezig ben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan