linux dualbooten werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

gamefreak23

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2013
Hallo,
Ik ben een verschrikkelijke n00b met Linux , en ik weet begod niet wat ik fout doe.
Ik probeer op mijn oude pc (specs in bijlage) , met momenteel windows xp erop , een linux distributie te dual booten.
Ik heb tot nu toe Linux Mint , Ubuntu , Lubuntu , Xubuntu , Fedora , noem maar op geprobeerd , en elke keer kom ik maar niet in het echte operatie systeem.
Bij Ubuntu krijg ik " low graphics mode" , ik heb dus even gegoogled , en het bleek dat mijn drivers outdated waren.
Dus ik heb een handig programmatje weten te vinden die al mijn drivers geupdate heeft (hij heeft zelfs mijn geluid gefixt die al iets van 5 jaar niet meer werkt). Ik heb het vandaag opnieuw geprobeerd met Ubuntu , dit keer zonder meteen te installeren (dus via de Live CD geboot).
Ik kreeg meteen de low graphics mode in mijn scherm.
Ik heb dus ubuntu er meteen weer afgehaald en Lubuntu geprobeerd.
Sinds ik niet veel CD-ROMen in huis heb , heb ik het via een Live USB gedaan (daarmee heb ik ook deze XP erop gekregen).
Hier ging het installeren vlekkeloos.
Todat ik moest opnieuw opstarten.
Ik kreeg GRUB (dat is normaal) , maar i.p.v. Lubuntu , stond er Ubuntu. Dus ik denk , oh zal wel , en boot Ubuntu. Toen kwam ik in TTY1. Ik moest inloggen , had ik dus gedaan , maar hij bleef in de terminal. Geen enkele sudo apt-get werkte. Hij gaf contstant een error dat hij de location niet kon vinden (iets wat daar op lijkt). Met alle andere linux distributies die ik geprobeerd heb , was het zelfde liedje. En ik wil heel graag Linux hierop hebben , aangezien deze computer te oud is om zelfs windows XP te draaien (zoals ik zei , de specs van de computer komt in de bijlage.)

Heeft er iemand tips hoe ik Linux hier werkend op krijg?

Mvg,
Mike.

(BIOS: phoenix technologie, LTD 6.00 PG, 7/10/2003)
Bekijk bijlage specs.txt

Waarschijnlijk zitten in de standaard ditro's TE nieuwe dingen. probeer eens eventueel een ubuntu 9.10 versie.

Overigens zou dat een "apt-get" niet in de weg moeten zitten. Mogelijk is er dus nog ergens anders een probleem. Bijvoorbeeld met de instellingen voor de repositories.

Hoi,
ik weer niet of u er verstand van heeft , maar kan ik 9.10 ook op een USB stickje branden? Met bijv. Unetbootin of Universal USB Installer?

Zou moeten werken. Ik weet dat er een unetbootin versie was toendertijd, maar of die gemaintained is of dat je die zelf in elkaar moet knutselen weet ik zo niet.

Ben nu op de pc , ubuntu 9.10 aan het downloaden en installeren met Unetbootin. Post wel een foto als iets fout gaat.
image.jpg

Werkt perfect , bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan