Linux en Hardware

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik moet Linux opnieuw installeren hij start niet meer door een foutje in de nvedia driver die geupdate via een programma wat in Linux zit
ik wil mijn printer canon pixma mp945, labelprinter dymo labelwriter turbo 330 webcam van logitech afstandsbediening van logitec aan de praat krijgen

Laatst bewerkt:
Ik zal eers Linux opnieuw moet installeren omdat hij niet opstart door x server van nevida.

Printer: canon pixma MP954
Webcam: Logitec quick cam pro 4000
Dymo labelwrite 330 turbo
Logitec afstandsbediening de harmony one+

Ik heb wel problemen met de nivedia video kaart die geupdate had maar daar is wat mis mee gegaan waardoor ik opnieuw moet installeren

Maak er dan wel een aparte topic van, dus elk probleem van hardware een andere topic, zo houden we het duidelijk en overzichtelijk.

Het is nu laat, maar normaal kan je naar de recovery en daar kan je je grafische driver aan de praat krijgen dus hoef je niet opnieuw te installeren,. Zou wat zijn zeg, als er iets niet werkt, hup opnieuw installeren maar..................het is geen wind.
Dus opstarten, dan schift gelijk indrukken en in laten drukken, dan krijg je de grub en dan kies je de tweede optie, de revocery modus. Daar werk je alles af wat daar staat aan opties.

Gewoon in een topic over je grafische kaart, welke heb je en wat ging er verkeerd.

Daarna topics over je andere hardware. Ik zelf kan je daar niet mee helpen, gewoonweg omdat ik die hardware niet heb.
Je kan het beste deze vragen stellen op een Ubuntu forum, zoals ik al aangaf. Daar zitten de die hards (ik zit daar ook) die nog veel meer weten dan ik.

Een webcam moet normaal gesproken ook gelijk werken.

ik ga morgen morgen op dat forum aanmelden daar de vragen stellen hebben er al rond gensuffeld.
Webcam doet het volgens mij want bij het installaren van Linux kreeg een venster waar ik een afbeelding kon kiezen of maken daar zag ik me zelf in op de webcam, maar dan moet ik toch de software hebben van de webcam ook voor in amsn te kunnen gebruiken maar goed ik ga morgen aan de slag op het ander forum.
In elke geval bedankt voor de tips en linkjes die ik kan gebruiken.

Zoals gezegd...............(je luister niet!!) werkt het allemaal heel anders in Linux. Je hoeft allemaal geen cdtjes te installeren met de software; en programma's die je wilt gebruiken, zijn allemaal graits. Kies uit meer dan 30.000 programma's.
Tja, waar vind je dat nog hè.

Ik luister wel hoor ik ga me aanmelding op de dat ander forum
Ik snap dat het anders werkt als windows dus als ik het goed begrijp kan ik mijn randapparatuur gewoon gebruiken alleen met anders software die ik moet gaan zoeken en het maakt dan niet uit of het niet de software van de fabrikant is van mijn randapparatuur.

Nee, dat zeg ik niet.

Fabrikanten maken drivers voor je randapparaten. Doen zij dat niet, zal je apparatuur niet werken op Linux, tenzij je iets anders kan vinden.
je webcam werkt gewoon out of the box, zoals ze dat noemen. Je hoeft dus geen drivers te installeren.
Dus als je een een randapparatuur hebt, heb je vaak al dat deze gewoon werkt zonder dat je wat hoeft te installeren. Dat is bij Wind dus niet zo, daar moet je altijd het cdtje installeren.
Mijn HP all-in-one bijv. werkt out of the box, ik kan dat cdtje gewoon het raam uit mikken, bij wijze van spreken.
Jouw printer zal ook werken, maar dat zal dan even op een andere manier gedaan moeten worden (ik heb geen ervaring met die van jouw) dus dat moeten we even bekijken of die gelijk werkt of niet.

Software op een windowsbak werkt niet op Linux, aangezien je deze installeert met een .exe file.
Linux heeft .deb files of rpn of .targz
Als je een programma wenst te gebruiken, dan kan je dus even zoeken in die 30.000 programma's (of meer zelfs) voor Linux of daar een proggie tussen zit die het zelfde werk doet.
Voorbeeld: Nero is voor Windows, KB3 is voor Linux.

Allemaal duidelijke taal.

mijn netwerk printer zal werken aangezien daar drivers voor zijn namelijk op deze pagina te vinden.

http://www.canon.nl/Support/Consume..._series/PIXMA_MP495.aspx?type=download&page=1

Ik kan ze downloaden maar weet echter niet hoe ik dat moet installeren in Linux.
Dan gaat iets moeilijker als in windows maar weet dat het mogelijk is.
De rest van mijn randapparatuur moet ik even google voor alternatie software

drivers heb ik al op de pc staan ik heb gelezen dat ik dat met terminal moet installeren ik vind de commandoś niet die ik moet intype

Ik heb je link gezien allemaal in engels ik kan geen engels lezen. en ik zie allemaal codes maar er staat nergens bij hoe ik dat moet doen of ik er software voor moet donwloaden of dat het in linux zit.
Dat mensen liever windows hebben snap ik daar ben je zo mee klaar om te installeren

Laatst bewerkt:
De Printer werkt alleen opzich goed, Alleen kan ik bij eigenschappen inkt-/toner niveaus niet zien hoveel inkt ik nog heb er staat bij
(Inktniveaus worden niet vermeld voor deze printer)

bij status berichten staat dit

(er zijn geen status berichten voor deze printer)

Bij instellingen staat - printerstatus inactief hij print wel als ik test afdruk maak van de mail box print hij ook.
Alleen mijn scanner die vind hij niet heb de driver van de scanner op de zelfde manier geinstalleerd maar gaf hij pakket is al geinstallerd
muis en toetsenbord doet het vaak niet waardoor ik de pc met de aan/uit toest moet herstarten
Ik heb het geinstalleerd volgens dit bericht en ging vrij makkelijl.
http://forum.nedlinux.nl/viewtopic.php?id=31967

Laatst bewerkt:
Linux is gewoon niks voor mij ben 12 uur bezig om mijn cannon pixma mp945 aan de praat te krijgen en het werkt nog niet
Ik vind dat ik lang genoeg geklooid heb als ik dit zo met alles moet doen ben 2 maanden bezig om het werkend te krijgen dat is belachelijk. daar in tegen windows binnen een dag helemaal klaar.

Hier ben ik altijd met een verse installatie klaar met 1 uurtje. En dan kan ik lekker 5 jaar onderuit gezakt mijn werk doen op mijn pc.

Kijk, je hebt gewoon geen geduld, dat is het. Dat merk ik aan alles. En wat de boer niet kent, dat vreet hij niet.

Het zou juist een leerproces moeten zijn, zodat je weet hoe iets gaat werken, maar ik had gelijk al door dat je niet zo in elkaar steekt. En dat is jammer. Je leest niet, je vraagt niets (tenminste, op het forum heb ik je nog niet gezien, of wel....1 vraag, maar je hebt het geduld niet om op een antwoord te wachten.) Je verwacht ala minuut een antwoord op je vraag.

Je moet bedenken dat mensen die andere mensen graag willen helpen, buiten hun pc ook nog een leven hebben. Ik heb je geprobeerd hier te helpen, maar ik zei al eerder dat ik er geen energie meer in zou stoppen; toch blijf ik je helpen, gewoon omdat ik dat leuk vind, als mensen eens wat anders willen proberen. Maar zoals jij er instaat, heeft dat weinig tot geen zin.

Veel succes verder met Windows, je virussen en andere ongemakken.

Ik wil het zeker wel leren maar als er geen drivers en geen sofware en geen alternatieve zijn ervoor dan is het toch niet mogelijk lijkt mij.
Ik heb wel op een andere forum gelezen hoe ik mijn scanner aan de praat kan krijgen maar als ik die handelingen doe komt er iets heel anders als dat wat er geschreven staat.
Die persoon heeft namelijk de zelfde canon als wat ik heb. Dat vind ik dus wel vreemd dat ik iets heel anders krijg op mijn scherm als wat hij uit legt.

Ik wil het zeker wel leren maar als er geen drivers en geen sofware en geen alternatieve zijn ervoor dan is het toch niet mogelijk lijkt mij.
En dat weet je.....................omdat je het ergens gevraagd hebt? Of..........................

Je geeft het voor mij te makkelijk op. En die handleidingen? Dan kan je toch vragen hoe hij dat gedaan heeft? Ik bedoel, als je er zelf niets aan wilt doen, tja..............dan houdt het echt op.

Van die drivers ja dat weet ik omdat ik sowiezo bij de fabriekanten heb gekeken en heb naar Dymo logitech heb gebeld die zeggen dat ze linux niet ondersteunen en en dus geen drivers voor zijn en geen software.
Die handleiding die ik heb gelezen die is heel duidelijke daar staat precies wat hij gedaan alleen zoals ik aan gaf klopt het niet terwijl we de zelfde linux hebben en dat is bericht van ander half jaar geleden dus ik weet niet of hij daar een mail van krijg als er een nieuwe reactie op komt.

Ik heb wel op een andere forum gelezen hoe ik mijn scanner aan de praat kan krijgen maar als ik die handelingen doe komt er iets heel anders als dat wat er geschreven staat.
Die persoon heeft namelijk de zelfde canon als wat ik heb. Dat vind ik dus wel vreemd dat ik iets heel anders krijg op mijn scherm als wat hij uit legt.
Wat heb je dan gedaan en wat krijg je op je scherm te zien?

Dit heb ik gedaan dat is de handleiding van die persoon maar het probleem is als ik alt F2 intoest krijg alleen zoek balkje

Als je nu weer naar Administration gaat en op het maintenance menu klikt kan je een test pagina afdrukken.

Je scanner is wat simpler.

•Download de drivers via de links die ik eerder heb gegeven.
•Pak ze ergens uit
•Open een terminal (druk alt-F2 en type Konsole)
•Ga naar de folder waar je de printer drivers hebt uitgepakt
•type: sudo sh *download folder*/install.sh
•Volg de instructies op het scherm en sluit konsole niet af.
•type in kdesu kwrite /etc/sane.d/saned.conf
•voeg je printers IP adres onder aan dit bestand en sla het op
•type in het konsole scangearmp
•Je kan nu draadloos scannen! Als je een launcher maakt met dit programma en die opslaat op je desktop hoef je hem ook niet constant in te typen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan