Linux en Windows op een systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

jasper1000000

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2009
Berichten
117
Hallo mensen ik wil graag linux gaan proberen om te kijken of het handiger/sneller/beter enz. is dan windows 7. Ik heb toevallig 2 harde schijven en ik vroeg me af of het een idee was om op de ene windows 7 te houden en op de andere linux te installeren zodat ik als ik op windows wil schijf 1 eraan hang en als ik weer verder wil met linux dat ik schijf 2 eraan hang. Is dit uberhaupt mogelijk en zijn er ervaringen mee? bedankt.
 
je kunt ook linux instaleren in een VM in windows (of andersom). Snelheidservaringen kunnen dan soms wel wat afwijken, maar je kunt prima alles even proberen. Indien je 8 gig geheugen hebt kun je ramdrive maken van 4 gig en daar linux in installeren. Ben je klaar in een paar minuten.

Wat jij wil is overigens ook gewoon mogelijk, maar dan moet je wel steeds herstarten om wat te proberen. Een VM met daarin Linux is een stuk makkelijker in het begin
 
Je kunt ook Linux in een andere partitie installeren en een boot manager gebruiken. Dan geef je bij het starten van de PC aan in een keuzemenu die je dan krijgt of je Windows of Linux wilt starten.
Zelf heb ik op m'n Windows 7 een virtuele machine gemaakt die OpenBSD draait. Dan start je dus altijd gewoon Windows 7 zoals je gewend bent en wil je Linux hebben dan start je vanuit Windows 7 die virtuele machine.
Zo heb ik virtueel ook nog Windows XP en Windows 98 tot m'n beschikking.
 
Bedankt voor de snelle reacties.
Maar ik ga denk ik toch voor mij oplossing omdat mijn windows schijf al vol zit met films en muziek die ik toch graag wil bewaren en ik heb niet echt meer ruimte voor linux en dat ik er vervolgens ook nog echt wat mee kan gaan doen. Moet ik de linux schijf nog anders of opnieuw formatteren voordat ik linuw erop ga zetten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan