Linux en Windows probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nedootje

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2002
Berichten
38
Hallo mensen,

Ik heb enige tijd geleden Linux RedHat 8.0 naast mijn windows geïnstalleerd. Alles ging goed en ik heb flink kunnen genieten.
Echter hebben de laatste paar virussen mijn Windows kapot gemaakt. Ik dus windows opnieuw installeren, maar nu is (daar was ik al bang voor) Linux uit de Master boot record.
Ik kan dus niet meer voor Linux of Windows kiezen bij het opstarten.

Hoe kan ik dit rechtzetten? Hopelijk is er een makkelijkere manier dan opnieuw installeren. En als ik opnieuw installeer....zijn dan al mijn gedownloade bestanden in de home-directory verdwenen?

Groetjes,
 
Met een beetje mazzel kun je met de CD van Redhat de bootsector herstellen en LILO opnieuw inrichten voor een dubbelboot.
 
Met de CD kan ik opnieuw Linux installeren en tijdens het installatieproces kiezen voor upgraden van het huidige systeem. Dan kan ik kiezen voor het aanpassen van de bootloader, maar wat ik ook probeer ....het helpt niet.
Opstarten van Linux met de opstartdiskette werkt nu gelukkig wel.
 
Dan kan ik kiezen voor het aanpassen van de bootloader, maar wat ik ook probeer ....het helpt niet
Gewoon een upgrade draaien, aanpassen hoeft niet , dat doet ie allemaal vanzelf wel, mocht ie vragen waar grub moet, gewoon kiezen voor mbr.
verder niks aanpassen.

Suc6, johan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan