linux engels naar nederlands

Status
Niet open voor verdere reacties.

bloodrain1990

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2005
hey ik heb een engelse versie van madrake linux 10.1 l
maar is er ook spul dat je het in nederlands kunt krijgen heb je bij msn wel

maar ik wil liever niet de nederlandse versie kopen als die er uberhoud is ( gebruik windows xp ) wou linux nu wel eens proberen

In het KDE configuratiecentrum kun je de taal van KDE instellen. (KDE is de desktop die je ziet. Kan ook Gnome zijn, maar volgens mij gebruikt Mandrake standaard KDE). Als Nederlands daar niet bij zit, kun je die (gratis, het is tenslotte linux) downloaden vanaf www.kde.org

kun je ook een link sturen dat ik meteen het goeie download want ik gebruik linux nog maar 3 dagen en die site snap ik helemaal geen hol

Ik heb het even nagekeken op community build van Mandrake 10 en daar is het i18n pakket al geinstalleerd. (i18n staat voor internationalization)
Het enige wat je dan nog moet doen is de juiste taal instellen. Dat kan je doen via KDE menu (start menu) --> system --> Configure your Desktop. In het nieuwe venster dat dan opent ga je naar Accesability en vervolgens naar Country - Region and Language.
Daar kun je dan de taal instellen.

Mocht Nederlands daar toch niet bij zitten, dan kun je hem downloaden door op onderstaande link te klikken.
ftp://ftp.eu.uu.net/pub/kde/stable/3.3.2/src/kde-i18n-3.3.2.tar.bz2

Let op! Bovenstaande pakket bevat alle talen en is derhalve 187MB groot!.

Tip: Als je Fries bent, kijk dan eens op www.kde.nl. Ze zijn namelijk bezig KDE in het Fries te vertalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan