Linux eraf windows erop

• Onderwerp starter Onderwerp starter tron
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tron

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 nov 2001
Ik dacht een tijdje geleden "kom laat ik eens wat gaan experimenteren met linux" :rolleyes:

Zo gezegd zo gedaan en de installatie (Ubunto) is goed verlopen.

Nu wil ik mijn laptop Weer gewoon met Windows XP gaan gebruiken maar dat lukt niet meer.

Als ik opstart van de Win XP cd rom krijg ik alleen de melding "druk op een toets indien u van cd rom wil opstarten" en daarna de melding " hardware configuratie wordt gecontroleerd"

Vanaf dan blijft het beeld zwart :(

Ik wil de harde schijf dus weer NTFS formatteren.

Hoe pak ik dat aan? ik heb geen diskette station in mijn laptop dus met een opstart diskette kan het ook niet.

Btw. de laptop is een Fujitsu- Siemens Amilo 7405, Intel centrino 715, 512 Mb geheugen, 40 GBt. hdd.

Geplaatst door tron
Hoe pak ik dat aan? ik heb geen diskette station in mijn laptop dus met een opstart diskette kan het ook niet.
Ja, dan wordt het toch wel heel lastig.
Misschien via een heel omslachtige weg. Je kunt Linux opnieuw proberen te installeren, als het goed is kun je op een gegeven moment al die bestaande partities verwijderen. Zodra dit gebeurd is zet je je pc uit. En start je hem weer op met de XP CD.

Ik kan je niet echt garanderen of dit zal lukken. Tenzij iemand anders met een alternatief komt.

Dennis.

Formatteren

Bedankt Dennis,

Ik ben er zelf al achter gekomen.

Ik had nog 1 NTFS partitie op die schijf.

Die wilde ik graag bewaren omdat daar nog data opstond die ik niet kwijt wilde.

Nu ik alle partities met Linux verwijderd heb is de schijf wel weer toegankelijk voor de Win XP cd rom.

De setup loopt nu.

Jammer van die data maar het was wel een wijze les.

:o

Ik roep altijd dat mensen hun gegevens moeten back uppen....

Nu ben ik dus zelf de dupe van mijn nalatigheid.

In ieder geval bedankt.
:thumb:

Re: Formatteren

Geplaatst door tron
Bedankt Dennis,

Ik ben er zelf al achter gekomen.

Ik had nog 1 NTFS partitie op die schijf.

Die wilde ik graag bewaren omdat daar nog data opstond die ik niet kwijt wilde.
Ik was er ook vanuit gegaan dat alles weg mag.
Geplaatst door tron

Nu ik alle partities met Linux verwijderd heb is de schijf wel weer toegankelijk voor de Win XP cd rom.

De setup loopt nu.

Jammer van die data maar het was wel een wijze les.

:o
Erg jammer, het liefst heb ik alleen maar het goede nieuws willen horen. Vind het erg voor jou.
Geplaatst door tron

Ik roep altijd dat mensen hun gegevens moeten back uppen....

Nu ben ik dus zelf de dupe van mijn nalatigheid.

In ieder geval bedankt.
:thumb:
Nogmaals, vind het heel erg voor jou. En verder geen dank, graag gedaan.

Dennis.

P.S. Vaak lees ik in dit forum dat men veel problemen met fdisk heeft om alle partities te kunnen verwijderen. Eén v.d. andere manieren(als men het echt niet meer uitkomt) om dit wel te kunnen doen is volgens bovenstaande wijze te gaan doen. Natuurlijk kun je dat ook met PM doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan