linux instal probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

glenndier

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2004
ik had linux op via iso op cd geschreven (redhat versie 7 dacht ik) en als ik hem in boot opstart vraagt hij na een tijd de tweede disc erin te steken, maar het probleem is mijn drive gaat niet open als ik linux instaleer :confused: raar dus, iemand op msn beweerde dat daar een command voor is maar ik zou het ni weten, het knopje is heus niet kapot want in windows doet ie het wel..

Laatst bewerkt:
je moet een cd mounten als je hem wilt gebruiken. je kunt je cd er niet uithalen voordat je hem hebt unmount :)

kijk in /etc/fstab eens op welk mountpoint de cdrom zit (zoiets als /mnt/cdrom1 staat er tussen)

typ dan in:

umount /mnt/cdrom1

als dit degene is volgens fstab dan :)
let op, het is echt umount en niet unmount

[edit]
na het unmounten kun je de cd wel uit je drive halen
[/edit]

redhat 7 is een nogal oude versie , dus heb je een redelijke kans dat de gebruikte kernel je drivers van je moederbord ed niet echt kan vinden waardoor dit soort dingen kunnen gebeuren.
Ik raad je aan om Fedora2 te downloaden, die is recent en door Redhat gesponsored.
Suc6

ik vind fedora een slechte distributie, wil je toch voor een gebruikersvriendelijke distro gaan, dan raad ik eerder mandrake aan.

Tja mvdd, ik raad fedora aan omdat hij redhat probeerde, ik vind zowel mdk als fedora matig en raad ieder aan Gentoo te gebruiken :cool:

Johan

Ik normaal gesproken iedereen slackware, gentoo lijkt me ook heel gaaf :)
binnenkort toch echt eens aan gaan beginnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan