Linux installeren, wel doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert-Jan K

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2002
Hallo,

Ik heb laatst Mandrake linux naar mijn 2e harde schijf gedownload, echter, toen hij helemaal gedownload was kon ik hem niet openen, nu heb ik laatst een brander gekocht, en mijn vraag is: zou Linux installatie proces het wel doen als ik hem brand, zoals aangeraden wordt?
Ik hoop dat jullie het antwoord weten, en anders hoe ik hem van mijn 2e harde schijf moet openen.

Robert-Jan

Je zou ISOBuster kunnen downloaden

Maar je kunt hem het beste met NERO BURNING ROM branden

Lijkt me wel het verstandigst dat je hem eerst brand voor je hem installeert ja. :)

Als je isobuster te lastig vindt (ik weet ook nooit waar ik precies het uitgepakte spul moet zoeken), kan je winiso proberen. Dat werkt een stuk eenvoudiger.

Ik heb nero-burning, dus...
maar waar vindt ik die ISObuster? of de WINbuster

mandrake

het lijkt me het beste om een cd te branden met Nero. Maak dan een opstart discette voor Mandrake; \boot\cdrom.img en doe die er bij het opstarten in de a drive

suc6

ok, bedankt... nog 1 vraag: mijn favorieten is geleegd, daar stond ook de site waar ik wilde downloaden, weet iemand een goede vervangende site?

Jah... maar... ik had een site waar je zo op een icoontje kon drukken, en dan begon ie de goeie te downloaden, hier snap ik niet zoveel van... Kan iemand mij deze uitleggen? en welke van allemaal moet ik downloaden:
Pentium II processor 266MHz

linux

soms heb je in tijdschriftenhandel leuke bladen van Linux. Veelal zitten daar downloadversies van Linux bij, soms met nog vele toepassingen.
de Duitse bladen van Linux zijn veelal uitgebreid.

kijk ook eens naar : www.tuxzine.net

Bedankt, nu is het duidelijk: het bestand dat ik al had gedownload was een *.iso bestand, die kun je wel branden, maar niet openen. hartelijk bedankt!!!

Robert-Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan