Linux installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kesum

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2002
Hallo,

Hoe veel ruimte neem Linux slackware(laatste versie) ongeveer in?? ik heb een D schijf over met 2,75 GB zou dit voldoende zijn?

of kan ik hem beter op de grotere C schijf zetten waar ook windows opstaat??

2.75 is genoeg, op dezelfde partitie waarop Windows staat gaat niet.

Misschien begrijp ik dit verkeerd, maar als je denkt dat Slackware naast Windows kan zie ik je toch nog een beetje als een beginner. Vandaar zou ik niet met Slackware beginnen als je eens Linux zou willen uitproberen. Tenslotte kwam ik als RedHat gebruiker niet door de eerste 3 stappen van de Slackware install. :D

ow iemand zei tegen mij dat ik die maar eens moest proberen. ben idd beginner daarmee. welke zou ik dan beter kunnen gebruiken???

Slackware kan echt wel naast Windows, maar dan wel op een aparte partitie. (net als bij RH)

Geplaatst door Kesum
ow iemand zei tegen mij dat ik die maar eens moest proberen. ben idd beginner daarmee. welke zou ik dan beter kunnen gebruiken???

Slackware is bijna zo kaal dat je zonder voorkennis er zogoed als niets van snapt. RedHat heeft uitgebreidere onsteuning en véél betere hardware support. Zou jij als beginner zin hebben om elk jumpertje in je PC'tje stuk voor stuk handmatig te moeten configureren:( .

Ik heb met mandrake 9.0 gewerkt met suse 7,1, en nu heb ik redhat 8.0 op mijn computer staan, en ik vind redhat 8.0, toch een van de betere linux versie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan