Linux Mandrake verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Exorcist

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 jul 2002
Hoe kan ik Mandrake verwijderen?
Als ik fdisk doe gaat hij nogal raar doen.
Iemand enig idee, wil er win2k weer op hebben :)

Geplaatst door The Exorcist
Hoe kan ik Mandrake verwijderen?
Als ik fdisk doe gaat hij nogal raar doen.
Iemand enig idee, wil er win2k weer op hebben :)
wil het niet, als je de schijf formatteert?

Hey excorsist
is je probleem al opgelost? Ik wil nl ook mandrake verwijderen voor xp en heb ook problemen.

Misschien kan je het hier dan zeggen en anders hoop ik dat anderen nog komen met antwoorden.

greetz
H

Je moet fdisk onder linux draaien , tijdens het installeren van mdk is er een optie om dat te doen, alles verwijderen en als alles weg is kun je fdisk van W2k draaien en het eropzetten.

Johan

Hey johan,
en als linux al verwijderd is?
Zal ik ze er maar eerst weer opzetten dan?

Iig bedankt.
groetjes
H

Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar als je een zowel w2k als mdk eropwilt moet je gewoon w2k ereerst opzetten en daarna mdk, je moet dus met fdisk van w2k een partitie aanmaken voor w2k , de overgebleven ruimte laat je dan voor mdk.
als je mdk installed word lilo geinstalled in de mbr zodat je kunt kiezen tussen mdk of w2k.
dus eerst w2k installen dan mdk.

Als je bedoelt "moet ik mdk eerst helemaal opnieuw installen"? , nee
je hoeft maar te gaan tot het indelen van de hdiskpartities , daar is een mogelijkheid om die te verwijderen, als je daarmee klaarbent kun je rebooten en verder gaan met w2k, je moet dus niet mdk installen.

Suc6 ,
Johan.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door DENNIS90
WHY, WEER IEMNAMD DIE LINIX, WIL VERWIJDEREN.

Reageer ff normaal wil je..

Ik heb toendertijd een grote fout gemaakt zodat m'n MBR helemaal verprutst was, hij bootte helemaal niet meer. :o

Als je verder geen data hebt die je wilt bewaren lijkt het me het beste dat je met een programma als partition magic alle partities even gaat wissen om vervolgens in de 2k setup alles weer opnieuw aan te maken.

Weet niet zeker of je Linux partities kan wissen in 2k setup vandaar.

Suc6!

Als je probs hebt met je mbr moet je die formatteren ,
format /mbr of zo , maar ik denk dat je dat in een windows forum moet vragen , het is nl een vraag over het installeren van windows . ;)

Hallo Johan,

Ik denk dat je fdisk /mbr bedoeld.
Dit had ik al gedaan en hielp niet, evenzogoed bedankt voor de moeite.

Groetjes
Hehe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan