linux met windows xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

hhasan

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
hallo;

Ik heb windows xp op mijn system en ik wil graag op linux mandrakelinux 10 overstapen , maar omdat er ook andere gebruikers zijn en die willen windows xp gaat dat niet meer of misschien toch wel.

Mijn vraag is dus kan ik deze twee besturingsystemen op zelfde pc instaleren en weet iemand hoe moet ik dat doen.
En nog mijn laatste vraag klopt dat dat somige programmas op linux draaien helemaal niet.

Alvast bedankt.

Je kunt een partitie voor Linux aanmaken met bijvoorbeeld Partition Magic. Daar kun je dan mandrake op installeren, tijdens de setup van Linux wordt er gevraagd of er een bootmenu (ik dacht lilo). Maar je moet je realiseren dat Linux voor beginners zeker geen makkelijk systeem is. Aan je laatste vraag weet ik dat je niet veel van Linux weet. Linux is een heel ander besturingssysteem met programma's die daar speciaal voor gemaakt zijn. Dus verwacht niet dat je MS Office zomaar kunt installeren en kunt gebruiken. Voor de compatibiliteit moet je dit even lezen: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=114834

Ja oke ik snap het van software van microsoft , maar ik dacht software van andere fabriekanten want ik maak heel veel gebruik van photoshop van adobe, instant copy en studio 8 van pinacle ,alcohol 120%, enz.
Kan ik dat ook gebruiken met linux of niet
Alvast bedankt.

Office was maar jee voorbeeld, dit geldt ook voor andere software die voor Windows gemaakt is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan