Linux Mint 11 Windows Installer

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker46

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
Hallo!

Ik wil Linux Mint 11 uit proberen, nu is er voor Ubuntu zo'n Windows installer is dit ook voor Mint? Ik had dit namelijk wel gelezen!

Dus dat ik Mint naast Windows 7 krijg.

Iemand een idee waar ik dit kan krijgen?

p.s ik weet niet of het ééntje van de download op de volgende website is? Graag antwoord.

http://www.linuxmint.com/download.php

Alvast bedankt!

Zo te zien moet dat gaan. Denk het wel, net als bij Ubuntu, dat ik al vaker gebruikte.
Maar heb het zelf nog niet geprobeerd.

Ik geloof inderdaad wel dat het zal gaan maar het is blijkbaar een beetje onduidelijk gesteld door mij, mijn vraag opnieuw; welke van die beschikbare downloads moet ik downloader om zo'n windows installer te krijgen?

Ik zou de DVD met extra opties nemen. Dat scheel weer het binnen halen van de nodige codec's etc.
Alleen op een oude trage PC heeft het zin de uitgeklede versie te kiezen.
Denk niet dat je een windows installer wilt, die installeert hem naast je Windows

Laatst bewerkt:
Denk dat je er een wilt die tijdens boot je laat kiezen tussen Mint en Windows.
Denk niet dat de OEM versie dat kan.
Er is er maar een met Windows installer.

Succes

Laatst bewerkt:
Jawel ik wil wel de Windows Installer, want dan kan ik hem naast Windows draaien maar dan hoef ik hem niet te branden op een dvd. Voor Ubuntu heb je ook zo'n Windows installer. Maar welke download is het nou?

(zo ziet de Windows Installer eruit:

sshot20100622141434.png

)

Lezen ???

lezen.png

Branden moet altijd, of jij moet een plek weten waar de kale installer is te vinden.

Laatst bewerkt:
Dat je Linux (mint) in deze wilt uitproberen, dat is natuurlijk prima. Echter, wat ik niet zou aanraden, is om een 'windows installer' oi.i.d. te gaan gebruiken om het te installeren. Beiden (ubuntu en mint) komen als live cd/dvd en kun je op deze manier uitproberen, en als het je dan echt bevalt installeren op een lege partie via hun eigen installer. Wat mischien ook een mogelijkheid is, is om het eventueel in een virtual machine te installeren, zoals b.v. Vmware, als je dan bepaalde dingen verkeerd doet, kun je snel je linux versie opnieuw installeren, zonder dat er een spreekwoordelijke man en of vrouw overboord gegaan is :)

Suc6!, en laat je bevindingen nog eens horen! ;)

@Phr3ak,
Ben het helemaal met je eens, maar sommige kiezen toch voor een install die ze weer kunnen verwijderen.
Volgens mij geen goed plan en onlogisch, maar ieder zijn meug.
Ubuntu ondersteund dit ook, bij mint alleen de kale versie. Zal wel met resources te maken hebben.
Op het forum van Mint is er zelfs een hele discussie over te vinden.
Of grub ook nog goed werkt als je meerdere versie's van Windows hebt, weet ik niet.

@RadeonXFX,

Ik raad je aan om Linux Mint 12 te proberen, Deze is mooier en sneller. Mooiste is dat Gnome3 er in gebruikt wordt.

blog.linuxmint.com/?p=1858 Dit is op dit moment nog de RC (Release Candidate) maar
wanneer deze naar Stable gaat (rond 20 november 2011). Wordt dit automatisch doormiddel van dist-upgrade volledig uitgevoerd.

Daarbij is het handiger om deze eerst even op een DVD te branden (De iso is net iets te groot om op CD te passen) of je zet hem op een USB stick.
De installatie procedure geeft je de keuze om Linux Mint naast Windows 7 te installeren.

Groetjes,
René

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan