Linux Mint foutmelding poort bij uploaden Arduino software

Nou, heb geen glazenbol. Wat is Blink? En als ik zoek naar arduina nano, zie ik an open-source breadboard-friendly microcontroller board

Nou, heb geen glazenbol. Wat is Blink? En als ik zoek naar arduina nano, zie ik an open-source breadboard-friendly microcontroller board
Arduino heb je in diverse uitvoeringen. De Nano is er 1 van. Die is 4 centimeter (cm.) lang en 2 cm. breed. De ingang is een USB - C -connector (zit ook op veel smartphones voor je voedingskabel).
Die verbind je met een PC met Arduino software. Dan een programma in de Arduino laden, loskoppelen, daarna kan het ding zelfstandig werken.
Een Breadbord is een kunstof plankje met veel gaatjes, die horizontaal of verticaal electrisch zijn doorverbonden. Voeding is bij weinig stroom met een 9V batterij.
De Arduino prik je in de breadbord, dan verbindingen maken met speciale draadjes, die in de gaatjes passen. Ik zit op een cursus daarover, maar je kunt dit ook nalezen in veel online cursussen. Wij werken met die van Paul vd Veen. Arduino en onderdelen is te bestellen bij Bol, en andere leveranciers, ook bij Alie in China.
Blink is een standaard programma meegeleverd met de software en laat een Ledje knipperen.Geschreven in C++. Uploaden, compileren enz.

Terug
Bovenaan Onderaan