Linux Mint installeert verkeerde printerdriver

• Onderwerp starter Onderwerp starter LWM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Ik ben overgestapt naar Mint. Toen ik mijn Samsung ML 1675 aansloot werd automatisch een printer geinstalleerd voor type 1660 en dat werkt niet. Hoe los ik dit op?

Ga naar Printers -> rechtsklik -> verwijder de huidige printer

Voeg de volgende regel toe aan / etc/apt/sources.list, door het bestand als root (of het gebruik van sudo, bijvoorbeeld
Code:
[COLOR=#0000ff]sudo gedit /etc/apt/sources.list[/COLOR]

Code:
[COLOR=#0000ff]  deb [url]http://www.bchemnet.com/suldr/[/url] debian extra [/COLOR]
Sluit het bestand af.

Installeer de GPG sleutel voor de repository. Je kan ofwel (i) uit te voeren (als root of met sudo in een terminal):
Code:
[COLOR=#0000ff]  sudo wget-O - [url]http://www.bchemnet.com/suldr/suldr.gpg[/url] | sudo apt-key add - [/COLOR]
voeg deze toe aan uw sleutels via Synaptic, andere GUI, of door (als root of met sudo, in een terminal):

Code:
[COLOR=#0000ff]  sudo apt-key add suldr.gpg [/COLOR]
Als je deze stap overslaat, krijg je waarschuwingen over het installeren van niet-geverifieerde pakketten

Vernieuw je repository listings
Code:
[COLOR=#0000ff]sudo apt-get update[/COLOR]
en dan zie je het samsungmfp-* pakketten die overeenkomen met de Samsung Unified Linux Driver.

Bij de eerste regel kreeg ik al de melding command unknown. Na een paar pogingen heb ik vervolgens maar weer de Universal printer driver voor Linux van de Samung site gehaald en geinstalleerd (volgens een handleiding van Computertip en het installeren van SANE anders werkt het niet). Dat is gelukt, maar printen lukt niet. Hij vraagt namelijk bij een printopdracht om een authentication met een wachtwoord. Dat heb ik nooit ingesteld en kan het ook niet oplossen. Ik heb als leek wat zitten grasduinen en kwam toen terecht bij job attributes. Tussen een heleboel regels vond ik 'job-hold-until' met daar achter 'auth-info-required'. Dus blijkbaar is dat zo ingesteld zonder dat ik ergens de optie had om het uit te schakelen of een wachtwoord toe te kennen.
De printer heeft overigens onder Ubuntu een paar maanden probleemloos op mijn pc gewerkt met diezelfde driver van Samsung (en ook een paar keer geprint vanaf de laptop met Mint en diezelfde driver) maar tot mijn verbazing kwam ineens die authentication melding. Het was een paar keer opgelost door printer en pc te herstarten, maar dat werkt nu niet meer (ook op de laptop vraagt hij nu om auth.).

ik ben een ongelofelijke digibeet en snap niets van wat hier boven staat, kan iemand mij helpen maar dan in normaal Nederlands, stap voor stap? Ik weet niet eens waar ik die commands neer moet zetten en hoe ik die pagina's kan vinden waar ik dit allemaal in kan tikken. Ik heb Linux mint 17 Cinnamon 32-bit versie op mijn oude laptop staan en kan ook niet printen met de Samsung ML 1675. Kan ook inderdaad niet printen met de versie 1660 die Linux aanraad. Iemand gaf al een link aan naar het forum van Linux maar daar staat genoeg in maar ik snap het allemaal niet. Heb inmiddels wel ULD van samsung op mijn computer staan maar kan daar ook niets mee omdat ik dat ook niet snap. Of om een lang verhaal kort te maken, kan iemand mij stap voor stap door het oerwoud loodsen zodat ik kan gaan printen?

@sleeping beauty,

Zoals je ziet reageer je in een topic uit 2012, volgens onze regels is het niet toegestaan topics omhoog te halen ouder dan 3 maanden. Om die reden gaat er een slotje op.
Uiteraard kun je een nieuwe vraag openen en daar je vragen bespreken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan