linux mint installeren binnen windows 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

MegaByter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Berichten
1.497
ik ben nu al even een tijdje bezig maar krijg het maar niet voor elkaar om linux binnen windows 8 te installeren.
heeft iemand miscchien tips voor mij?
want ik weet zeker dat dit gewoon moet kunnen!

ik heb wel een tutorial doorgelopen voor windows 7 maar dat blijkt niet echt het zelfde te zijn.
booten via usb blijkt ook niet mogelijk te zijn op mijn pc...

ik weet dat er namelijk voor ubuntu wel zon soort versie is.
en voor zover ik weet gaat dat goed.

dus lijkt mij dat er zoiets toch ook moet bestaan voor linux mint?
 
Al eens geprobeerd om de pc heroptestarten (dus niet afsluiten en manueel op de knop drukken) windows 8 boot niet volledig koud...
staan instellingen in bios goed? (starten van usb)...?
 
Wat bedoel je precies met 'binnen'? Bedoel je bijvoorbeeld een dual boot of virtueel.
 
Waarom installeer je niet Virtual Machine op je PC dan kan je op een virtele pc met Mint gaan stoeien.
Ik werk er nu zo een twee drie maanden mee en ik wil niet anders.
Windows gebruik ik nog sporadisch voor dingen die ik (nog) niet met Linux voor elkaar krijg.
 
omdat ik eigenlijk weer op linux wilt gaan werken maar ik wil mijn windows niet kwijt raken.
inderdaad een dual boot zal een oplossing zijn.
maar op de 1 of andere manier start hij niet door naar mint :/
ik zie hem dan eerst aftellen want je krijgt eerst een keuze om binnen 5 seconden een andere mogelijkheid om de computer te starten..
doe je niks dan zal hij binnen 5 seconden doorstarten naar mint..
maar dat doet ie dus niet...
of ben ik gewoon te ongeduldig?
 
Kan je wel in je bios komen? Misschien staat hier een optie om snel door je bios heen te gaan waardoor direct windows wordt opgestart. Ben de precieze naam kwijt.
 
ik kan gewoon in mijn bios komen.. overigens werkt het allemaal wel.. ik krijg ook mooi de mogelijkheid om te kunnen kiezen tussen linux en windows...
echter als ik voor linux mint kies dan start hij de pc opnieuw op... (wat volgens mij niet hoort) en start hij door naar mint...
echter begint er dan een underscore te knipperen "_" en dat blijft zo doorgaan...
 
wat ik nu even gedaan heb.

virtual box geinstalleerd..
in VB windows 8 geinstalleerd (exact zelfde versie als die op mijn pc)
daarna heb ik mint mate geinstalleerd en gekozen voor dat hij naast windows moest installeren.
dat ging binnen VB allemaal perfect en zonder problemen!
dus ik snap niet waarom het niet op mijn pc niet lukt :S

Even tussen haakjes...
oorspronkelijk staat er op deze computer windows 7...
maar ben over gestapt op windows 8 omdat mensen mij vertelde dat windows 8 sneller was.... etc etc...
en moet zeggen dak windows 8 ook wel mooier vind :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan