Linux muziek downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

chantal789

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2008
Hallo.

Ik wil graag Limewire downloaden maar ik heb geen idee waar ik het bestand moet opslaan, en waar ik het dan kan vinden. Vanaf deze link wil ik Limewire downloaden; http://limewire.nl.malavida.com/mvdwn/nl/208

Ik kan hem dan "openen met...." of op schijf opslaan. Ik heb beide al geprobeerd maar ik kom er echt niet uit. Iemand die me misschien kan helpen? :thumb:

Edit: Ik heb Linux als besturinssysteem, ik weet niet of deze vraag onder 't goede kopje staat.

Welke distributie je hebt, dat is een verzameling van programma's, instelling enz. Voorbeelden zijn Ubuntu, openSUSE, Fedora, Mandriva, Gentoo, Debian enz.

Een Asus EEE, dan weet ik genoeg.
1. Ga naar http://www.limewire.com/download/ en neem de Ubuntu versie, sla hem op in je /home/username map.
2. Open een terminal (ctrl-alt-t) en geef het commando: sudo dpkg -i LimeWireLinux.deb

Simpeler kan ik het niet uitleggen.

Oja de eee pc heeft een eigen gemaakte distributie, net zoals je bij Windows XP hebt en Vista heb je dat ook bij Linux, alleen heet dat dan distributie, alleen Asus (maker van eee pc) heeft een eigen linux ontworpen. Kijk eens of je ergens in linux een optie vind dat ongeveer heet als programma's toevoegen of iets dergelijks hiermee kun je zoeken naar een programma dat wordt dan automatisch voor je geinstalleerd anders zou je zelf broncode moeten compileren enz en dat is redelijk lastig.

Dus zoek even naar die optie en kijk of er limewire tussen de programma's staat, zoniet dan zou je hem zelf moeten compileren (andere goeie optie is Frostwire, speciaal gemaakt voor linux).

Edit: damn net te laat :P

OH WACHT, hij doet het volgens mij.

Er staat nu dit :
Selecteren van voorheen niet geselecteerd pakket limewire-basic.
(Database inlezen ... 76182 bestanden en mappen geïnstalleerd.)
Uitpakken van limewire-basic ...
Instellen van limewire-basic (4.18.5-1) ...

En dan eronder weer: /home/user>

Java niet vergeten te installeren want zonder java werkt limewire/frostwire niet (java kan je via de synaptic manager installeren)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan