Linux of niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

SeikoF

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2002
Hallo Allemaal,
`
Ik ben van plan Linux aan te schaffen, gewoon om het is te proberen maar ik zou niet weten welke versie ik zou moeten kopen ik heb gehoord dat er vele versies zijn en ik weet ook niet of het wel op mijn systeem werkt en kan het ook naast windows of niet? Ik hoop dat iemand me kan helpen of een site met wat info kan geven het liefst in het (nl) zodat ik zeker van me koop ben.

(windows xp, 192 mb ram, 128 mb ati videokaart, 700 mhz amd athlon processor, 20 gb hd, florida moederbord)

Misschien is het aangenamer om Knoppix te proberen. Deze kan vanaf cd worden gebruikt, je hoeft dan geen moeilijke toeren uit te halen met installatie.

Mocht het bevallen is het installeren altijd nog een optie.

Zelf heb ik de Linuxversie van Suse en Mandrake gebruikt. Beide zagen er goed uit (werkten trouwens ook goed).

Ik gebruik nu Madrake 9.1 en ben zeer tevreden over de werking. Je kunt deze downloaden (als je een snelle verbinding hebt) en op CD branden. Knoppix is zeer zeker een goede versie om het eens uit te proberen.

Ik zou je idd knoppix aan willen raden als je nieuwe linux gebruiker bent, vind je dat wel wat, ga dan verder met redhat / suse ofzo. dat zijn vrij makkelijke distro's en ben je veel verder, ga dan dan idd een andere variant gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan