Linux op een geformateerde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Finobini

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2007
Hallo,
Ik had een computer met windows ME erop. Nu heb ik een computer met enkel een BIOS. Juist ja ik heb de harde schijf geformateerd. Ik wilde er Linux op installeeren. Ik vraag me nu af: Is het mogelijk om linux te installeeren op een lege harde schijf zonder ook maar 1 besturingssysteem? Ik heb wel een Windows ME bootdisk. En zo ja welke linux is dan het beste voor een 64 mb ram geheugen met een 667 MHz processor?

Vaak is de cd met linux erop bootable. Je kunt dan de cd downloaden, hem branden en vanaf de cd de computer opstarten.

Allereerst dank jullie wel voor de snelle reacties.

Het probleem is echter dat ik al een stuk of drie "bootable" CD's heb gedownload en gebrand maar de pc blijft zeiken dat er een verkeerde boot schijf in zit. Ik heb ook in het BIOS de bootvolgorde veranderd zodat cd-rom als eerste staat en nog doet hij het niet. Ik heb ook geprobeerd via aan bootdisk van windows ME de cd aan te roepen maar met dat schijfje kan ik niet eens van station wisselen. Ik wordt nu echt een beetje gek...

Ik heb trouwens wel een chille distro gevonden DSL (Damn Small Linux), thx voor die site man.

Oke ik heb nu AlfaLinux aan de praat gekregen. Nu wil ik van daaruit met LiLo of iets dergelijks linux van een cd installeren. Hoe moet dat? (AlfaLinux is een textbased linux)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan