Linux Opstartmenu

Status
Niet open voor verdere reacties.

bierens

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2006
Hallo,

Pas begonnen met linux (ja ben een newb :))

Maar nu heb ik een vraagje, ik gebruik multiboot menu GRUB , ik heb daar windows xp - suse - suse veilige modus in staan

Is het mogelijk om in dit menu ook windows XP veilige modus te zetten?

Heb al wel gelezen dat /safemode opstart in veilige modus maar ik weet niet hoe ik dat daar in kan zetten :)

Groetjes Bierens

Het hangt er een beetje vanaf hoe je grub geinstalleerd hebt, maar het komt er in feite op neer dat je op zoek moet naar het bestand grub.conf.

Dit staat waarschijnlijk in je /boot directory onder suse (ik zeg waarschijnlijk omdat grub op meerdere manieren geinstalleerd worden).

In die file staat het opstart menu en kun je door een van de andere items te kopieeren een eigen windows safemode aanmaken.

Mja dat had ik al wel gedaan maar ik weet niet waar ik die SAFEMODE dan neer moet zetten, kan ik gewoon die van Windows kopieren en dan /safemode erachter zetten?

Groetjes Bierens

Kopieër idd de opstartregel, in de boot.ini, haal de opstartopties weg, en zet er /safeboot achter.

Laatst bewerkt:
Ben nu bij het aanpassen maar het enige wat er staat is:

title windows XP
chainloader (hd0,0) +1

Is het nu mogelijk om daar ergens die saveboot / safemode in te plaatsen?

Ben nu bij het aanpassen maar het enige wat er staat is:

title windows XP
chainloader (hd0,0) +1

Is het nu mogelijk om daar ergens die saveboot / safemode in te plaatsen?

Het is safeboot, voutje, maar dan kom je gewoon in de safemode, niet in het menu na F8.

mja maar waar moet ik dat neerzetten dan ? gewoon onder die regels?
of achter die chainload?

Nou, ik heb het zelf eens geprobeerd, maar die optie werkt van geen kanten, sorry.:mad:

Handmatig werkte dus niet.
Heb het ook aangegeven in msconfig, start gewoon door naar een normale modus, weird

Aha, het is een autoswich, die werkt niet in de boot.ini, alle parameters staan hier.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan