linux over win7 geinstalleerd kan niet meer booten

Status
Niet open voor verdere reacties.

NLSandro

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2011
Hallo, ik heb Linux (Ubuntu 10.10(de nieuwste versie 64-bit)) over win7 home premium(64-bit) geïnstalleerd en nu kan ik niet meer booten, ik heb geen cd voor win7 omdat de pc kant en klaar was, en mijn recovery cd's werken ook niet meer.
Hebben jullie misschien een oplossing?

Gr. Sandro

Je post is een beetje aan de magere kant, vertel graag wat jij bedoeld met 'en nu kan ik niet meer booten'.
Is er een zwart scherm, loopt hij vast o.i.d.?

Hoezo kan je niet meer booten,beide OSen? Open grub met shift bij opstarten en kies voor recovery mode kies daarna de optie om grub te updaten.

Mod edit

Welkom op Helpmij.

Ik heb je vraag verplaats van hardware naar Besturingssystemen--->Linux/ Unix/Freebsd.

Succes met je vraag.

Hoezo kan je niet meer booten,beide OSen? Open grub met shift bij opstarten en kies voor recovery mode kies daarna de optie om grub te updaten.

ik heb dat al een keer geprobeerd maar weel windows 7 is van me pc af

Ik heb deze persoon op msn en probeerde hem te helpen maar het is niet gelukt :<
Daarom heb ik hem hierna doorgestuurd.

Hij gebruikte eerder windows 7 home premium maar kwam op het idee om ubuntu te installeren. Nadat hij dit heeft gedaan kreeg hij helemala geen bootmenu meer, of in ieder geval niet met windows 7 erin vermeld.
In de bestandbrowser binnen ubuntu heeft hijwel program files kunnen vinden. Ubuntu is geinstalleerd op een andere harde schijf (zegt hij, ik weet niet of het een partitie is of een andere schrijf).

Ik hoopte dat ik iets op google kon vinden in de vorm van boot floppy of boot dvd, maar dat kwma uit op "recovery dvd's" die bij hem dus blijkbaar niet meer schijnen te helpen o_o

tja, dan heb je pech, heb je gen aparte partities aangemaakt?

Ja die Program files map waar jij het over hebt staat waarschijnlijk in een aparte map?
Tevens, boot de PC echt helemaal niet meer aangezien je de toegang tot de
Ubuntu bestandbrowser vermeld.

tja, dan heb je pech, heb je gen aparte partities aangemaakt?
ik had dat gedaan (dacht ik) maar blijkbaar niet is er geen andere manier om windows 7 terug te krijgen ?? maakt niet uit dat me hele c leeg moet.

Boot eens met een live cd en kijk of echt alles weg is? Start Ubuntu wel op? Normaal deelt ubuntu alles automatisch in als je windows 7 al geinstalleerd heb. Heel vaag je heb vast iets fout gedaan.

Hij kon in z'n bestandbeheer van ubuntu gewoon program files en de windowsmap zien staan dus ik weet bijna zeker dat windows 7 niet is gewist en ubuntu op een andere partitie of schijf is geinstalleerd.

Boot eens met een live cd en kijk of echt alles weg is? Start Ubuntu wel op? Normaal deelt ubuntu alles automatisch in als je windows 7 al geinstalleerd heb. Heel vaag je heb vast iets fout gedaan.
unbuntu start wel op, waar kan ik zo een live cd vinden ?

probeer eens" sudo update-grub " uit te voeren in een terminal venster, ik dacht dat je daarmee weer naar besturingssystemen ging scannen

ik denk dat jij er wat meer van snapt maar ik krijg dit als ik sudo update-grub doe.

Generating grub.cfg ...
Found linux image: /boot/vmlinuz-2.6.35-25-generic
Found initrd image: /boot/initrd.img-2.6.35-25-generic
Found linux image: /boot/vmlinuz-2.6.35-22-generic
Found initrd image: /boot/initrd.img-2.6.35-22-generic
Found memtest86+ image: /boot/memtest86+.bin
done

Laatst bewerkt door een moderator:
ooh
uhhhm, op welk volume zit je windows? bekijk dat even in de bestandsverkenner? voorbeeld is sda1 of sda2 stel het staat op een andere schijf kan het sdb1 of sdb 2 zijn. sda,sdb,sdc... etc staan voor de schijven en de nummers er achter voor de partities.

nog wat gevonden. "sudo fdisk -l" geef even de resultaten.

Sorry voor de late reactie ik moest even andere dingen regelen.

Schijf /dev/sda: 1000.2 GB, 1000204886016 bytes
255 koppen, 63 sectoren/spoor, 121601 cilinders
Eenheid = cilinders van 16065 * 512 = 8225280 bytes
Sectorgrootte (logischl/fysiek): 512 bytes / 512 bytes
in-/uitvoergrootte (minimaal/optimaal): 512 bytes / 512 bytes
Schijf-ID: 0x000f269a

Apparaat Opstart Begin Einde Blokken ID Systeem
/dev/sda1 * 1 118628 952871936 83 Linux
/dev/sda2 118628 121602 23887873 5 uitgebreid
/dev/sda5 118628 121602 23887872 82 Linux wisselgeheugen

Schijf /dev/sdb: 1000.2 GB, 1000204886016 bytes
255 koppen, 63 sectoren/spoor, 121601 cilinders
Eenheid = cilinders van 16065 * 512 = 8225280 bytes
Sectorgrootte (logischl/fysiek): 512 bytes / 512 bytes
in-/uitvoergrootte (minimaal/optimaal): 512 bytes / 512 bytes
Schijf-ID: 0x9a3773b1

Apparaat Opstart Begin Einde Blokken ID Systeem
/dev/sdb1 1 121602 976759808 7 HPFS/NTFS

open menu.lst
je kunt deze vinden in /
voeg er het volgende aan toe:

title Microsoft Windows XP Professional
root (hd1,0)
savedefault
makeactive
chainloader +1

sla het op, en herstart je pc.

Mag ik je vragen waarom title Microsoft Windows XP Professional ?
Want ik heb windows 7 home premium.

:D tja het was een gokje
even in mijn eigen config kijken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan