linux over win7 geinstalleerd kan niet meer booten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb nog een tip, misschien werkt dat wel: Probeer de super grub2 disk. Klein bestandje dat je even moet downloaden en branden. Dat kan alle systemen op jou pc herkennen en er vanaf opstarten! (zonder installatie). Het is echt waar erg handig in gebruik. Gewoon opstarten van je cd en Windows zou in dat lijstje moeten staan, ongeacht of het aanwezig is in de installatie van grub2. Andere cd's kunnen trouwens grub herstellen. http://www.supergrubdisk.org/

mr32 :cool:

maar het nadeel van wubi is just dat het ubuntu in een image installeert welke gemount zou moeten worden tijdens het chainloaden na de bootscreen van windows

Ik heb nog een tip, misschien werkt dat wel: Probeer de super grub2 disk. Klein bestandje dat je even moet downloaden en branden. Dat kan alle systemen op jou pc herkennen en er vanaf opstarten! (zonder installatie). Het is echt waar erg handig in gebruik. Gewoon opstarten van je cd en Windows zou in dat lijstje moeten staan, ongeacht of het aanwezig is in de installatie van grub2. Andere cd's kunnen trouwens grub herstellen. http://www.supergrubdisk.org/

mr32 :cool:

Zou je mij misschien kunnen helpen want ik zie nergens hoe het moet ik heb de .iso op een cd gebrand maar ik zie niks tijdens het opstarten hij start gewoon op..

Heb je de opstart volgorde in de Bios aangepast? Meestal kun je dat in de Setup doen (bij opstart scherm van je computer (dan staat er bij Dell: Dell, bij Hp: HP etc.), druk dan op F2, DEL, F12, of een andere toets (meestal aangegeven)), en dan is het een kwestie van zoeken waar je je opstart volgorde aan moet passen (cd dan bovenaan)...
En als dat niet lukt, ligt het waarschijnlijk aan de manier waarop je het hebt gebrand...

Ik heb em gedownload opgeslagen en direct gebrand.

Laatst bewerkt door een moderator:
Even een vraagje dan: Als je die cd opent in Linux, wat zie je dan? Een ISO of een mapje BOOT en een bestandje Boot (ongeveer)?

boot , boot.catalog

Dan is dat prima, maar dan snap ik niet waarom hij niet opstart. Start hij op andere pc's wel op?

Ik denk dat mijn brand programma bugs heeft, ik download em nu op andere pc en zet het op de cd kijken of hij dan wel werkt.

want ik moet de iso tog direct op de cd zetten zodat ik op de cd blablabla.iso heb staan ?

nee, die bestanden die in de iso staan moeten op die cd

kan usb ook want de vbranders zijn bugged

Ik heb mijn hele windows 7 eraf gegooit zotezien :( maar hoe kan ik nu aan windows 7 komen orgineel en home premuim ?
maar ik ga hem niet opnieuw kopen.

Mod-edit
@NLSandro
Plaats geen links v.d. topic in andere topics en quote niet als je direct reageert op de post van een ander. Het topic wordt dan onnodig lang en de mods hebben een hoop werk om je quotes weg te halen.
Mvg,
Mik Zjegger
Mod Helpmij.nl

heb je hirens boot cd al gebrand? wel even de opstartvolgorde goed instellen in de bios zodat je vanaf de cd boot.

en als je echt via wubi hebt geïnstalleert is er nog hoop omdat je dan start vanaf een image op c:/ubuntu/boot

Ik heb mijn hele windows 7 eraf gegooit zotezien :( maar hoe kan ik nu aan windows 7 komen orgineel en home premuim ?
maar ik ga hem niet opnieuw kopen.

De volgende keer goed partitioneren! Op de kast of als het een laptop is zit er een stikker op met de productcode. Je kunt volgens mij Microsoft even bellen of ze een nieuwe DVD kunnen opsturen. http://support.microsoft.com/?kbid=326246

welk programa gebruik je om te branden?
@lord, de wubi image staat toch op de windows partitie?
dan lijkt me dat grub al geladen word door de chainloader an windows...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan