Linux overzetten op Windows XP (EEE laptop)

Status
Niet open voor verdere reacties.

chantal789

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2008
EEE LAPTOP! (Hulp nodigggg)

Ik heb sinds een maand een EEE laptop met Linux. Ik wil alleen graag Windows XP erop zetten. Ik heb echt geeeen idee hoe ik dat doe, en in de handleiding staat het volgende ;

Voordat u het besturingssysteem Windows XP installeert op uw Eee PC, hebt u de volgende items nodig.

- Een USB 2.0 dvd-rom
- De officiële cd Windoes XP Service Pack 2 CD van Microsoft
- Een USB-flashdisk (groter dan 1 GB) en een externe harde schijf
- Ondersteunings-cd ASUS Eee PC

Ik heb twee cdtjes bij de aankoop gekregen ; Linux herstel-dvd rev. 1.0, en Support CD Rev. 1.0. Nou vroeg ik me af wat een "USB 2.0 dvd-rom" precies inhoud, of ik die kan kopen, hoe duur etc. En wat voor cdtjes heb ik precies nodig? En heeft iemand ervaring hiermee? Ik weet dat ik beter langs een computerwinkel kan gaan, maar als jullie me maar een stapje verder kunnen helpen, ben ik ook al helemaal blij :p

Laatst bewerkt:
Dat is een externe DVD-speler/brander. Ik denk dat je op een euro of 50 moet rekenen.

Allereerst welkom op helpmij. Maar nu het antwoord op je vraag. Een usb dvd speler is zo'n ding (klik) Deze heb je volgens mij nodig om de windows xp cd te lezen. Verder weet ik niet hoe het met de drivers zit maar aangezien ze er nog een cd bij hebben gedaan neem ik aan dat die daar op staan. Waar die usb hardeschijf voor nodig is weet ik niet aangezien 4gb genoeg is voor windows xp. (heeft maar 1.5gb nodig) Ik hoop dat je wat hebt aan deze info.

mvg Swallav

Ik zit met hetzelfde probleem.. ik heb een Acer Aspire one A110 gekocht en vroeg me af er een mogelijkheid is om er Windows op te zetten?
Ik wil namelijk mn telefoon koppelen aan mn Acer en dan mn telefoon als modem gebruiken.... Alleen heb geen idee hoe ik dit allemaal moet doen!:(
Woont er iemand in de buurt van Wageningen/Ede??:p

Start eerst maar even je eigen topic. Maar ik kan je vertellen het is niet zo moeilijk als het lijkt. Het is meer cd erin wat dingen invullen en dan de drivers erop en dan is ie klaar. Daar komt het eigenlijk op neer

Hoe bedoel je start eerst maar even je eigen topic? Mag ik hier niet op reageren?

"Maar ik kan je vertellen het is niet zo moeilijk als het lijkt. Het is meer cd erin wat dingen invullen en dan de drivers erop en dan is ie klaar. Daar komt het eigenlijk op neer"

Hier kan geen cd in (Acer aspire one) en ik heb geen externe cdrom. Daarbij heb ik geen idee wat je bedoeld met drivers, laat staan drivers erop zetten.

Wie kan me stap voor stap helpen aub?

Laatst bewerkt:
Het mag natuurlijk wel maar het is niet zo netjes in te breken op iemands topic en bovendien je krijgt veel meer reacties als je er zelf een opent want dan kom je boven aan en op de hoofdpagina. Vervolges als je even verder head gelezen, voor je wxp kan instaleren moet je een extern dvd-rom speler aanschaffen (staat oook in deze topic). Drivers zijn stuurprogamma's voor je videokaart, netwerk kaart, chipset, processor (soms) etc. Die staan of op de site van acer of op die site van de fabrikant. Ik hoop dat jehier wat aan hebt. oja drivers erop zetten in net als software erop zetten.

mvg Swallav

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan