linux probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

virtuosa

Meubilair
Lid geworden
17 aug 2001
ik wil graag weten hoe ik van root tot weer normaal kan in logen als user
het gaat over linux versie suse 8.1
ik weet niet of deze vraag hier hoor confused

Zit je in het tekst of in het grafische gedeelte?

ik zit dus in het tekst console kom ook niet verder,
ik heb linux voor maar een dag wil graag terug normaal in logen maar weet niet hoe nu log ik steeds in de root in dus niet de desktop :(

Via exit kom je weer in het aanlogscherm als het goed is.

helaas niet hij reboot dan en dan kom ik weer uit in dat root cosole en niet in de desktop

Als je linux opstart wordt je dus automatisch als root ingelogd? Je hoeft je wachtwoord niet in te voeren?

ik moet wel een wachtwoord in voeren maar hij blijft dus in de root op booten staat er ook in het keuzen menu als ik linux start maar met exit commando werk het dus niet

dit staat er dus als ik linux wil starten

Boot Options

root =/dev/hdb6 apic hdc = ide- scsi vga=788

stond eerst wat anders als ik dat weet wat er stond ben ik gered :)

Lol ook al gedaan dan krijg ik weer dat ik mijn pas moet invoeren en als ik dat doe zit ik weer in de console van de root erg verveelend is dit
:(

Is er wel een andere user aangemaakt op jouw systeem?

Maak er anders eens een aan met 'useradd user' (zonder de ' en user vervang je door de naam die je wilt).
Kijk dan eens of je na logout een inlognaam moet intypen.

Geplaatst door virtuosa
ja naam en pass moet ik dan invoeren :)

en als je daar naam en pass van een normale account invoert, logt ie je dan ook in als root?

ja dan blijf die dat doen of ik gewoon of root pas in voer

Geplaatst door virtuosa
ja dan blijf die dat doen of ik gewoon of root pas in voer

Dus als ik het goed begrijp maakt het niet uit onder welke account je inlogt. Je hebt altijd root rechten.

Als je onder een gewone account inlogt, wat zie je dan als je het commando "id" intoetst?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan