Linux Suse installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimmie89

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2005
Beste Helpmij-ers,

Ik heb vandaag een nieuwe pc gekregen en wil daar linux op installeren er zat voorheen windows 98 op en Windows 2000 op de andere hardeschijf er zit dus 2 hardeschijven in.
Alleen dan doe ik de cd van linux Suse 9.1 prof in en wil dan installeren maar dan vraagt hij om een swap partitie iets met /dev/sda1 als voorbeeld.
Ik doe dan dan invullen /dev/hda1 en meerdere dingen maar lukt niet want ik weet niet wat ik moet invullen.

Wie weet anders een goed linux programma gratis te downloaden in het nederlands.
Moet wel kunnen draaien op een oude pc. 64 mb ram geheugen.

Groetjes ,Pim

Probeer ubuntu versie 6 eens. Draai ik nu ook korte tijd mee en werkt erg goed en is makkelijk te installeren.

Hoi !

Trustno1, ik dacht dat Ubuntu6 tenminste 128 Mb geheugen nodig had, of heb ik dat mis ?

Greetz,

Harry.

voor suse heb je nog meer nodig :)
Voor oude pc's kan je beter voor xubuntu gaan met xfce desktop environment inplaats van gnome bij ubuntu.

Slackware:) Een van de oudste distributies, maar zalig handig. Je moet er wel wat computerkennis voor hebben, en mooie en fancy installs mag je vergeten. Eens Xorg geinstalleerd is alles zo prachtig als bij elke andere installatie natuurlijk.
Alles handmatig configureren is onvermijdelijk als je optimale performance wilt hebben

In plaats van slackware zou ik eerder gaan voor archlinux, deze is 686 geoptimaliseerd zodat je minimum een pentium 2 nodig hebt. Maar het werkt heel soepel en vlot eveneens hier moet je veel zelf doen. Je haalt ongeveer de performance van gentoo (volledig geoptimaliseerd) maar je moet niets zelf compileren.

Daar heb ik idd al veel van gehoord, die ga ik ook wel ooit eens op mijn pc'tje draaien:)

linux

ik heb een vraag

ik wil linux instaleren op een pc waar win xp op staat
maar hoe doe je dat???

groetjes geer

Euhm,
Je kan kiezen voor een dual boot zodat je kan bij het opstarten van de pc kunt kiezen of windows of linux wil.
Of je kan linux alleen installeren.
Ik raad op dit moment ubuntu aan.
Ze hebben trouwens een heel goed forum waar je meer antwoorden voor linux gaat vinden dan op dit forum.
http://forum.ubuntu-nl.org/

linux

de enigste linux die ik heb is suse 9.3 kan dat ook bij een pc met win xp
en zoja hoe dan

linux

en wat voor bestand moet ik hem dan formateren bij xp ntfs of fat32

euhm 9.3 is enorm oud hoor, ondertussen is 10.2 van suse al uit.
Je kan gewoon iso's downloaden van het internet en dan branden op een cd.
En je gaat linux toch niet op zo'n lomp filesysteem zetten als fat32 of ntfs.
neem liever ext3, of meschien reiserfs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan