Linux systeem op USB waarmee ik op mijn laptop kan opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beyazmasal67

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jan 2015
Hoi mensen,

Ik zou graag een linux opstart USB maken waarmee ik op de werklaptop kan gaan surfen zodat het niet traceerbaar is. En ook via de linux internet films kan downloaden en dergelijke.

Nu komt eigenlijk het addertje.

Ik ben op dat vlak een echte leek. Ik heb zowat vanalles gelezen op de site en ze praten over linux, ubuntu, .... maar ik weet eigenlijk niet echt hoe dat in elkaar steekt. en het kmt eigenlijk bij mij zo over alsof ze chinees praten.

Kan er iemand mij een systeempje opzetten met wat ik waar moet downloaden en waarop moet installeren en dergelijke stap voor stap. zoiets als voor dummies.

of een kant en klare systeem die ik dadelijk op mijn usb kan kopieren en als ik deze inplug dat alles werkt. mij maakt het eigenlijk niet uit wat erop staat, het enige wat mij interesseert is dat ik op mijn gemak films kan bekijken op internet zonder dat mijn werkgever er een signaal van krijgt. Bv ik zou graag films via popcorn kijken maar daarvoor moet ik een programmatje installeren en als ik dat via Windows doe zien zij dat en wordt het eraf gegooid. maar als ik dat via linux doe zien zij het niet. :):)

somebody???

en bij deze al hartelijk bedankt

Ik vraag me af of je met deze aanpak je doel wel bereikt. Traceren van internet websites, daarvoor is geen software op de laptop nodig, dit kunnen ze gewoon vanuit de netwerkapparatuur doen. Downloaden van films, erg leuk, maar je netwerkbeheerders kunnen daar ook al in de netwerkinstellingen van de routers en overige netwerkapparatuur hebben ingesteld dat dit tegengewerkt wordt.

Hoe groot is de usb stick die je tot je beschikking hebt? Ik zou eerst de computer opstarten met een instalatiedvd van een linux distributie, vervolgens zou ik dan de installatieprocedure uitvoeren alsof je linux op een normale computer installeert, alleen dan geef je aan dat / op de usb stick moet komen en ook geef je aan dat de bootloader op de usb stick moet komen.

Een nadeel hiervan is wel dat je in windows dan gekke software moet installeren om dan weer bij je films op je usb stick te komen. Het bestandsysteem dat in linux en andere unix-achtige systemen wordt gebruikt is heel anders dan dat van windows.

Lijkt me beter dat je gewoon aan het werk gaat.... dat je af en toe je mail check of teletekst of nu.nl of zo zal niemand snel met de huidige policies in bedrijven over zeuren. Maar dit is imho gewoon royaal in de baas zijn tijd zitten te niksen... en dat "moeten" wij supporten???? :o
PS: voor vragen over een mogelijk ontslag zijn er gelukkig andere forums voor... :P

Je hebt het over een werklaptop, ik denk zo dat je systeem- e/o netwerkbeheerder de nodige maatregelen heeft genomen dat zoiets in de praktijk onmogelijk is.
Zo niet, dan heeft hij/zij het werk niet goed gedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan