Linux versie die op mijn computer wilt draaien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joshua822

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2008
Is er een linux versie die op deze hardware wilt draaien ?

AMD Athlon 64 x2 TK-55
2 GB geheugen
ATi Radeon x1250
225 GB harde schijf

Die heb ik al geprobeert maar die werkt niet, is linspire of fedora gratis om te bestellen

Bestellen zal niet gratis gaan, maar je kan Fedora wel downloaden. Linspire is een versie die geld kost. Je kan wel Freespire proberen, en als je wilt kan je ook nog kijken naar openSUSE en Mandriva, die zijn ook gratis. Bij allemaal voldoet de CD versie in de meeste gevallen wel, hoef je niet een DVD te downloaden.

Die heb ik al geprobeert maar die werkt niet
die zou op jouw systeem probleemloos moeten draaien.
hoe heb je de installatie aangepakt?
een iso gedownload, gebrand en geinstalleerd?
mischien heb je de verkeerde versie gehad?
via wubi gaat alles automagisch, probeer maar eens.

Ik installeer het in Windows en als ik reboot en voor ubuntu kies, kom ik in BusyBox.

Ik heb het probleem gevonden. De schijf is geformatteerd met NTFS maar dit ondersteund linux niet. Kent iemand een programma waarmee ik een schijf van 80 GB kan formateren met FAT32 ?

misschien iets niet goed gegaan tijdens de installatie?
als je wubi opnieuw opstart zal hij ubuntu eerst deinstalleren, dan kan je het nog eens proberen.
ik vind de tijd tussen mijn post over wubi en jouw post over busybox tamelijk kort.
bij mij duurde het downloaden en installeren aanzienlijk langer.
dat kan natuurlijk ook aan mijn systeem en verbinding liggen...:p

Ik denk toch echt dat het aan het filesysteem licht.
nee, zoals ik al zei, wubi maakt een partitie aan op je hd met het linux filesystem, ext3
linux kan overigens prima lezen van een ntfs filesystem.

ik denk eerder aan een foutieve installatie.
je hebt de wubi installer nog?
als je die nog een keer opstart zal hij ubunut weer de-installeren.
dan nog een keer proberen, eventueel kun je het ook hier downloaden
neem wel de versie: 64-bit PC (AMD64) desktop CD

Ik heb een andere versie van de ubuntu 8.04 live CD laten opsturen, als het binnen 4 tot 6 weken nog niet lukt zeg ik het wel.

ok, als je maar de versie 64-bit PC (AMD64) desktop CD hebt aangevraagd.
de installatie vanaf cd is iets bewerkelijker, maar dat moet wel lukken.
succes ermee

Ik heb geen ervaring met wubi, maar ik begreep dat wubi een bestand maakt onder windows en dit bestand als root gebruikt. Dus kan ntfs idd wel het probleem zijn om dit bestand op een ntfs volume staat. Dat dit bestand vervolgens gemount wordt als ext3 met loop doet niets af aan het feit dat de kernel dus ntfs schrijf ondersteuning moet hebben.
De ntfs-3g driver kan dat overigens maar ik weet niet of je initrd image dit ondersteunt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan