linux voor win3.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

SMC - FM

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2006
Berichten
147
hallo allemaal,

ik heb pas van iemand een hele oude "laptop" (compaq 20 jaar oud) gekrege hij wilde hem eerst weggooien, maar nu het volgende: wat is een goede gratis linux distributie voor mijn oude Win 3.1 ?? (dus wat mijn laptop aankan) damn small linux of featherlinux ofzo?

SMC - FM
 
heb weinig idee of het terzake doet, maar is het ook handig te vermelden hoe snel de laptop is? Processor, Ram, Harddisk?
 
nou das een goeie !:thumb:

normaal draai ik hier mijn hand niet voor om, dan weet i dit ong. in 3 a 4 muisklikken maar hoe moet dat bij zo'n oud beest ?? staat niet op de onderkant:D

SMC - FM
 
mischien merk/type model??
Staat er nog een OS op?
 
20 jaar oud?
Dat gaat niet een snelle computer zijn.
Een jaar of 9 - 11 (weet niet meer precies) ofzo geleden hadden mijn ouders hen eerste computer gehaald. Een 486 SX 33Mhz.
Als die toen al zo 'traag' waren, dan schat ik de snelheid van die laptop van jou nog een heel stuk lager in.
 
20 jaar oud?
Dat gaat niet een snelle computer zijn.
Een jaar of 9 - 11 (weet niet meer precies) ofzo geleden hadden mijn ouders hen eerste computer gehaald. Een 486 SX 33Mhz.
Als die toen al zo 'traag' waren, dan schat ik de snelheid van die laptop van jou nog een heel stuk lager in.

nee wacht ik heb iets gevonden over die laptop in het systeempje:
170 MB hardeschijf 4 MB ram en ik geloof idd 33Mhz processor

ik heb zelf al na veel zoeken een paar opties gevonden o.a. Basic linux wat het waarscheinlijk gaat worden...

maar hoe moet ik dan gegevens overzetten via een seriele verbinding ik las ergens ietsover een hypertexttermibal of zo iest maar ik weet niet hoe en er stond ook geen uitleg bij

SMC-FM
 
(...)
maar hoe moet ik dan gegevens overzetten via een seriele verbinding ik las ergens ietsover een hypertexttermibal of zo iest maar ik weet niet hoe en er stond ook geen uitleg bij
SMC-FM
Daarbij denk ik aan een internet browser en downloaden maar. Of het commando; wget vanuit bijv een shell. Op die manier kan je, mits je aan internet hangt, bestanden downloaden naar je bakkie.

Groetjes Fantje
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan