[LinuX] Wat JIJ gebruikt?

Welke distributie gebruik jij?

• RedHat 8/9

Stemmen: 5 17,2%
  • RedHat 6/7

Stemmen: 1 3,4%
  • Mandrake

Stemmen: 10 34,5%
  • TurboLinux

Stemmen: 0 0,0%
  • *BSD

• Debian/Slackware of ander KISS principe

Stemmen: 2 6,9%
  • Linux From Stratch of andere distro vanaf de grond

• SuSE of andere commerciële versie

Stemmen: 4 13,8%
  • Knoppix of andere vanaf cd

Stemmen: 6 20,7%
  • Geen :(

Stemmen: 9 31,0%

• Totaal aantal stemmers
    29
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik draai met alle plezier Debian in Knoppixvorm en ben voorlopig niet van plan om Windows of wat voor Microsoft zooi te gebruiken. Verder wil ik nog wat ervaring gaan opdoen met SuSE, hoewel dat natuurlijk wel een distro appart is... Verder bevalt de emulator Wine mij wel, hoewel ik misschien CrossOver Office ga aanschaffen (neej, dat is geen Officepakket maar een andere emu)...:)

kep geprobeerd om RedHat 7.2 te gebruiken en Knoppix
tegen de tijd van redhat was ik vrij blond en probeerde ik hem via DOS te installeren :o (wist ik veel, dat deed ik altijd :D)
en knoppix deed ik via booten van cd (nu wel ;)) maar daar kwam ik foutmeldingen tegen...
op helpmij gevraagd, maar nog geen oplossing :(
vandaar, win 2000 :thumb:
werkt tot nu toe overal bij...

ik heb nu suse linux 8.1 (eval version :() op cdrom, maar nog niet geinstalleerd (waarom? geen ruimte meer :D)
binnenkort krijg ik suse linux 8.1 (full) en ik ga het zeker proberen...

Geplaatst door aaajeetee
ik heb nu suse linux 8.1 (eval version :() op cdrom, maar nog niet geinstalleerd (waarom? geen ruimte meer :D)
binnenkort krijg ik suse linux 8.1 (full) en ik ga het zeker proberen...

Die versie kan je als ik me niet vergis gewoon van CD starten.

Geplaatst door aaajeetee

Eh, geen ruimte voor een configuratiebestandje van 3 MB'tjes?

ik gebruik windows XP gewoon omdat ik geen verstand van Linux heb en bang ben dat ik me proagrama's die ik nu gebruik(psp acdsee ) niet meer kan gebruiken.

Ik draai Mac OS X op x86... ben developer, en vooral bezig met Aqua implementen... ik draai op deze bak nog Darwin + XFree 4.2.0, maar aangezien Aqua bijna gold is draait die hier binnenkort ook :thumb:

Geplaatst door Z-Dragon

Eh, geen ruimte voor een configuratiebestandje van 3 MB'tjes?
3 MB? Knap. Bij Suse zat het minimum zo rond de 80 á 120 MB (dacht ik).
edit: En dat is wel exclusief /home en /swap he ;)

Zoveel? Maar dan nog... Hoe dan ook, Knoppix ruleert.

Geplaatst door Z-Dragon
Zoveel? Maar dan nog... Hoe dan ook, Knoppix ruleert.
Ja, maar met Suse kan je er wel gebruiksvriendelijkheid en kwaliteit bij verwachten he :)

Als het om de ruimte gaat, kan je beter FreeSCO proberen, hoewel dat Unix is en niet \o gebruiksvriendelijk is. Maar goed, die is dan ook niet voor beginners bedoeld :)

Smoothwall... :)

Maarre, FreeSCO kun je toch helemaal niet gebruiken voor andere zaken dan routeren? Lijkt mij een beetje erg lastig. En klein blijft hetr dan toch niet. Je zal dan wel libaries blíjven installeren...:(

Dat SuSE gebruiksvriendlijk is heb je zeker gelijk in, zo jammer is dat ze er geld voor vragen (voor cd's athans)...

Geplaatst door Z-Dragon
Smoothwall... :)

Maarre, FreeSCO kun je toch helemaal niet gebruiken voor andere zaken dan routeren? Lijkt mij een beetje erg lastig. En klein blijft hetr dan toch niet. Je zal dan wel libaries blíjven installeren...:(

Dat SuSE gebruiksvriendlijk is heb je zeker gelijk in, zo jammer is dat ze er geld voor vragen (voor cd's athans)...
Yeah, is idd wel stom dat ze niet gewone ISO's aanbieden :(

Met FreeSCO kan je idd niet veel anders dan simpele netwerkdingen, maar andere SCO unixes (de meeste zijn niet vrij verkrijgbaar) zijn wel te strippen tot ongeveer zo klein als FreeSCO.

Ik geef echter sowieso de voorkeur aan Darwin/BSD :)

Ik weet niet of ik het bij SuSE houd. Die is ook niet echt compatible namelijk met andere RPM's enzo. Heb ik toch liever Debian, Gentoo of Slackware. Die kunnen tenminste ook nog normaal compilen. Nu ben ik echt in een depency hel beland geloof ik.

Persoonlijk vind ik Knoppix als Debian laten draain (dus hdinstall doen) even de ideale oplossing. :)
BSD heb ik nog nooit gezien, zou ik ook wel eens willen meemaken...

Ik heb gestemd op mandrake, ik draai mandrake 9.1. nu op mij gewone computer en niet op een aparte pc, daar naast draai ik xp.

ik vind linux erg goed, heb 80% geen xp meer nodig, :cool:

In mandrake 9.1 kan je erg veel.

En het is erg leuk om linux te leren.:)

Redat 9 vind ik ook erg goed, die wil nog naast mandrake 9.1 draaien.

M$ is een rijk bedrijf, en windows is duur, had heel veel dingen beter gekunt. :confused:

Caldrea debian slackware enz, zijn echt niet aan. te raden voor beginners.:

Laatst bewerkt:
Morphix

Voor knoppix-liefhebbers wil ik wijzen op http://www.morphix.org , een prima
alternatief , en een kleinere download.
Je kunt kiezen uit verschillende iso's toegespitst op je eigen voorkeur.

Johan.

Morphix gebaseerd op Knoppix, Knoppix op Debian?
:p

Bedankt voor de tip, maar Morphix lijkt nog wel in een héél erg jong stadium te zijn..., nog ffies wachten.

En Dennis, jij was toch zo'n RedHat fan. Ik geef toe, Mandrake is er sinds 8.2 wel erg op voorruit gegaan. Toch blijf ik bij Debian :) En neej, als je Debian via Knoppix installeert is er weinig moeilijks aan...

Ik werk nu een vijftal maand met redhat eerst 8.0 nu 9.0.

Ik moet zeggen mijn kennis was "Nihil" wat linux betreft.
Maar de grafische interface om linux te installeren is zodanig gemakkelijk dat een kind de was kan doen.

Werken onder linux...'k moet zeggen in den beginne een beetje zoeken, hier en daar wat uitleg vragen ....en nu lijkt alles zo logisch en vanzelfsprekend dat ik deze niet meer wil missen.

een happy gebruiker

Er draaien meer mensen- en er kan op Linux meer dan je denkt. Blij toe :D

Geplaatst door Z-Dragon
Morphix gebaseerd op Knoppix, Knoppix op Debian?
:p

Bedankt voor de tip, maar Morphix lijkt nog wel in een héél erg jong stadium te zijn..., nog ffies wachten.

En Dennis, jij was toch zo'n RedHat fan. Ik geef toe, Mandrake is er sinds 8.2 wel erg op voorruit gegaan. Toch blijf ik bij Debian :) En neej, als je Debian via Knoppix installeert is er weinig moeilijks aan...

Ja ben nog steeds, een redhat fan hoor:D

Hey hoe kan je debian, via knoppix, installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan